Chrislia Startet 19.September.2009 Link til dette innlegget Startet 19.September.2009 Jeg får startet og etter litt rusning går motoren helt fint etter det går han fint på tomgang og ligger på 8-900 omdreininger Kan også ruse opp på så høyt turtall jeg tørr uten problemer. Problemene kommer når jeg setter den i gir, båten går bra på 2-3000 omdreininger. Men så snart den passerer 3000 så begynner motoren å fuske. sliti fælt med dette lenge nå og ber om noen tips Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 (redigert) Hva er gjort til dags dato? Filterskifte.., opptakssil i tank.., bensin tilførsels slanger.., Tennplugger, ledninger til tennpluger osv... ellers vil vi bare gjette uten all informasjon.. Redigert 22.September.2009 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Chrislia Svart 23.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Har byttet plugger og ledninger til tennplugger Byttet stifter og kondensator Toppakningen er skiftet i år og ventilene overhalt Registerreim er ny av året Har to forgassere en som nylig er overhalt (dog jeg er usikker på kvalifikasjonene til han som gjorde det) og en som sto på en delemotor som jeg fikk med. Begge disse gir nesten likt resultat, det er litt mer kraft i motoren med den opprinnelige forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Har du sjekket timingen på motoren da? Tenningsproblem skaper ofte prob med wot. Sitér dette innlegget Link to post
Chrislia Svart 23.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Ja, har stillt inn med tenningslampe. 26graders fortenning ved 2000 omdreininger (varm motor) Han går jo fint i fri, også ved høyt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 24.September.2009 Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 (redigert) Jeg ser du har justert tenningen. Har du sjekket fjærene i fordeleren. Er du sikker på at du har riktig tenning ved rett turtall. Du skal vel ha ca 6 grader ved 800 omr og rundt 30-35 grader ved max turtall. Mener disse fjærene sitter rett under rotoren i fordeleren på din motor. Dersom du ikke har rett tenning kan du klare å ruse motoren, men den får ikke turtall ved belastning. Du kan ta tenningslampen og sjekke tenningen mens du ruser motoren. Fortenningen skal øke sammen med turtallet. Redigert 24.September.2009 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
stjernen 2 Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 får ikke nok bensin , tilbakeslagsventik i tank eller tanklufting,,har hatt samme problem Sitér dette innlegget Link to post
Chrislia Svart 1.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 antageligvis en detalj altså? får dytte båten på vannet en gang til i år da og forsøke å finne ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.