Jump to content

38 fot for stor for opplagstomta til GMBF.


OPTIMAL

Recommended Posts

To båter en 38 og en 42 fot er avhengig av mobilkran ( ca 12 tonn)

for å bli satt i opplagskrybbe på land.

Etter 3 år på samme sted får vi i år beskjed om at styret vil ikke at

så store båter skal stå på opplagtomta.

Det er ikke laget noen bestemmelse i foreningen om maks størrelse.

Skal 35 fotere få plass eller er grensa 30 fot.

Som medlem i foreningen siden 1977 synest jeg det er rart at styret bestemmer at

enkelte skal utestenges. Betaler jo opplagsplassleie etter båtens lengde.

Båteiere som likevel må løfte båten på kranbil er jo mye mer fleksible med lagringsplass.

 

Er det riktig at mindre båter skal forfordeles? Har de mindre mer rett til opplagsplass enn de litt

større ?

Link to post
Share on other sites

Dette er merkekig oppførsel. I vår båthavn har vi egen Sublift som tar båter opp til 12 tonn. Pris etter størrelse over/under 30' inkl. opplagsplass. Større båter må bruke mobilkran. (Det er noen få). Disse betaler kun plassleie. Men på opplagsplassen kan alle stå uansett størrelse hos oss. Dersom det ikke er noe i vedtektene eller hamnereglementet som sier noe om maksimal størrelse, så har man ikke hjemmel for å bare innføre slik grense. Alle medlemmer skal behandles likt. Men det er mange eksempler på at havneledere tar seg til rette etter eget forgodtbefinnende. Skriv klage til styret.

Link to post
Share on other sites

Hadde skjønt om det ble diskusjoner rundt store båter, men er en 40 fots båt stor i dag tror jeg neppe er hvis en spør et oppegående menneske...

 

Så lenge det ikke står i noen vedtekter kan jeg ikke skjønne at styret kan ha noen mandat til å gjøre det. Her ville jeg også som nevnt sendt klage og bedt om en redegjørelse..

 

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Det er litt merklig at du sier det ikke er gitt en forklaring. jeg mener at du fikk plass i bukta etter det ble satt i gang graving i Holvika denne avtalen den gang var opplag for et år det er blitt tre.

 

Siden du har vert medlem i GMF siden 1977 vet du at opplagstomta er produkt av en kamp som har vart i tyve år. i denne prosessen har Kommunen laget føringer\kriterier, storbåtopplag er ikke med i dette.

Havnen er ikke en havn for store båter det er en småbåthavn.

 

GMF har storbåt opplag i vikkilen jeg tror det ikke er fullt der. Jeg mener at det ikke var størrelse på båten som var utslaggivende for din del det var plaseringen pga. mobilkran videre dybden i utløpet etter de nye moringene kom til de nye bryggene.

 

Du sier vi, windyen og din båt er ikke vurdert under ett.

 

Videre har ikke Gmf en båtplass større en 3,5 meter å tilby så størrelsen sier vel stopp av seg selv

 

Jeg vet at hvis du henvender deg til styret så får du en forklaring.

 

Hilsen Anleggsansvarlig for GMF.

Redigert av fiskekroken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...