Jump to content

Etterlysning av Sandvik 945 eier med selvlaget badeplattform


olpi

Recommended Posts

Vil svært gjerne komme i kontakt med eier av Sandvik 945 som har støpt en egen badeplattform til sin Sandvik 945. Vedkommende har fått tatt ut åpning i hekken og satt i dør akterut mot badeplattform hos Sandvik båtbyggeri i fjor. Han har imidlertid ikke benyttet Sandvik Båtbyggeri sin nye badeplattform, men har utformet og laget sin egen variant. Denne er montert på båten nå. Båt og eier ble sett i Smøgen i juli mnd i år, men forsvant desverre før etterlyser fikk kontakt med ham. Badeplattformen er smekrere, enkelere og sannsynligvis montert noe høyere enn Sandvik sin originalutgave.

 

Håper på denne måten å få kontakt med vedkommende eller noen som kjenner til denne båten og som kan gi mer info om hvor båten ligger, og gjerne kan bistå med å få opprettet kontakt med ham.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg huser at jeg har sett bilder av denne Sandvik'en.

 

Det er desverre det eneste jeg husker og... ikke når og hvor.

 

 

(Eller kan det være den jeg så IRL i Mandal i sommer?)

 

(IRL = in real life) :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Hei Båtførern , her er linken til båtforeningen i vansjø http://www.vansjo-bat.no/

mange lurer på om det virkelig går og gidder å ha båt i vansjø , men det er et flott sted som en ikke behøver å bli landfast for vind og uvær ,det er mange veldig fine steder å ligge med båten det er ca 230km med total standlinje , fra ørebukta der hvor vansjø båtforening ligger er det i 6 knop fart ca 1,45 timer opp til den såkalte storefjorden , det ligger mange store og små øyer og kroker her opp også som andre deler av vansjø , gjennomsnitt dybde er ca 2-3 meter mener jeg ,max dybde jeg har målt er ca 48m , det er mange sjær her opp , men det går bra vis en er litt kjent og bruker kart over innsjøen det er flere større båter opp til 34 fot , men dem fleste er dagstur båter og joller , vi som har dem større båtene her prøver å passe på naturen og stedene som besøkes for å unngå slitasje og forsøppling av vansjø , dem båtene som har toalett bruker tømmestasjonen i ørebukta (båtforeningen) vi har en topp moderne sugestasjon for septik :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Så det er flere medlemmer fra vansjø her :cheers:

 

Vansjø Båtforening ligger i Ørehavna

Redigert av Daffy (see edit history)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

hva er ideal høyde på en plattform da ?

 

Høyden bør i hvertfall være så høy at ikke hele badeplattformen ligger under og "svømmer " i vann under gange. Din båt, NB820 gjør vel ikke det? På nyere 870 er plattformen hevet til en høyde der alt er i samme høyde. På eldre modeller er ekstra badeplattform plassert en god del lavere. Som sagt lettvint, men ikke en god løsning.

Man kunne ordnet det ved å lage en medre tilpasset plattform. Skal man bruke dagens plattform må man ordne noe ifm skråplanet i akterkant av original plattformen.

En tungvint og kostbar løsning når man får pris fra NB forhandler.

Original plattformen har fin høyde, og det virker lite profft å lage en ekstra utvidet plattform som plasseres mye lavere.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå har jeg og den nye forlenger saken som NB kom med i år og denne er i samme høyde som plattform og dekk inne i båten ! Og har god klaring til sjø uansett fart og bølger.

Men det er "litt" høyt kanskje med tanke på snapp daviter til gummibåten ! så er det jo en far med at plattformforlengeren går opp på event flytebrygge ved tillegging med hekken inn, og ikke mulig med fendring ! men er jo veldig praktisk og brukervenlig med samme høyde på alt !

Link to post
Share on other sites

Ja, noe kan bli for høyt også. Så f.eks på Viksund 320 (tror jeg den heter). Der har de alt for høy plattform og en påskrudd en som er mye lavere bakenfor, ikke optimalt. Slik er det jo med mange båter, ikke alt er like bra. At man av og til må kompromisse, men i noen tilfeller virker det som god planlegging er mangelvare hos kontruktør (eventuelt at man går for lettvinte løsninger). Så f.eks en NB870 som har toalettet fremme på stb side. En som kjøpte en ny slik ville ha bedre utlufting fra toalettet. Da la de inn en vifte med slangeutløp ut på akterdekk. :crazy: Greit kanskje for de som ikke bruker kallesje bak og båten som lystbåt, men bare fisker. For alle andre en idiotisk løsning.

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Her er ihvertfall en løsning som Sandvik selv monterer, tror jeg. Synes ikke dette er så verst utseendemessig.

Mener jeg har sett en annen og ikke så flott løsning tidligere, men klarer ikke å huske det ordentlig.

 

badeplattform_945.jpg

 

 

badeplattform_9451.jpg

 

Ser ut til at vannlinjen er blitt en del lengre. Noe som visstnok gjorde en del på farten. Samtidig som baugen ikke reiser seg så mye.

Monteringen så ut til være skikkelig gjort.

 

(Litt dårlige bilder tatt med mobil i skumringen. )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...