Jump to content

Kloakk i marinaen


pantzatt

Recommended Posts

:puke: Ville dere båteiere akseptert å få deres nypolerte båt innsmurt i mannskit?

 

Denne videoen viser hvor ille det kan bli når overløp fra pumpestasjonen ledes ut mellom båtene.

http://www.h-avis.no/article/20090921/NYHE...plate=video_art

 

I marinaen er det 2,5 dypt, og tilnærmet ingen eller lite strømninger i vannet. Overløpet kommer ut i kaikanten mellom min og nabobåten.

Jeg trodde det fantes regler for hvor langt ut man må lede overløpet, men fikk beskjed på at dette bare gjelder hovedledningen. Så om eller når pumpene repareres, er det bare et spørsmål om tid før dette skjer igjen... :puke:

Link to post
Share on other sites

På østlandet, der jeg jobber kan vi ha max 2 timer med overløp over 2000PE som det så fint heter. På videoen er det over 2000PE, så om dette hadde vært her oppe, så måtte vi ha kjørt dritten unna med sugebiler. Dette er krav fra fylkesmannen i Akershus.

 

Det er ofte lov og grise mer til sjøen, kontra glomma, som vi har.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Dette er dagligdags i Sandnes. Drolter og andre interessante ting som skyldes ned i toalettet flyter fint rundt i havnebassenget. Kommunen sier det bare skjer avogtil :rolleyes: Men det er bare fordi de inspiserer avogtil :flag:

 

Forslag til oppslag i gjestehavnen:

 

Velkommen til drittbyen Sandnes

Redigert av 2400Styling (see edit history)

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

 

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...