Jump to content

mista tanklokket...


torsting

Recommended Posts

Eller lokket til påfyllingsstussen.

Det va kjede på den, så første gangen hang den fast da jeg åpnet for å fylle, men kjedet var ikke egentlig fast, hadde bare kilt seg.. Så da jeg neste gang åpnet for å fylle, og skulle henge lokket til sides, forsvant det over ripa som en konsekvens av at gammel mannskit (les lenka) ikke virker etter hensikten. Dessuten var dette tidlig om morgenen, og jeg var kanskje ikke helt oppmerksom. Dvs jeg så tidelig at den forsvant over ripa, og hørte "ploppet", men rakk ikke å ta den.. :diving:

 

Uansett. Jeg kjørte bare en finte, ved å ta lokket til vannpåfyllinga, og sette bak på dieselpåfyllinga, og så satte jeg en treplugg i vannhullet. :smash:

Dette fungerte kjempefint, helt til jeg skulle fylle vann... Da mistet jeg nemlig pluggen... neida :) men den hadde satt seg ganske godt, så det var litt plunder, men det gikk fint.

 

POENGET med dette innlegget: Jeg har prøvd å få tak i et nytt lokk, men det viser seg å ikke være så lett, hvertfall hos de lokale forhandlerne). Er det noen som kan hjelpe meg med forslag til hvor jeg kan få tak i et nytt??

 

Jeg har en Maxi 84 seilbåt

 

På forhånd mange slags takk! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bare lokk kan være litt vanskelig da der er flere gjengetyper og tetninger på markedet. Komplett spuns skulle du kunne få hvor som helst for en beskjeden penge... Koster jo litt mer jobb da...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Du skal ikke se bort fra at noen har et slikt lokk liggende. Et bilde og nøyaktige mål er det som skal til.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

hvis du ikke vet eksakt hvilken modell og fabrikat tror jeg nok du med det første kan belage deg på å skifte hele spunset ja, uannsett kan det vel fort bli vel så dyrt å få bestillt kun lokk fra f.eks kina en å bare skifte hele greia liksom, men som nevnt, ja det er jo litt mer jobb, som er mye avhengig av tilkomsten selvsagt.

Link to post
Share on other sites

Ja skal prøve å få tatt mål og bilde, så skal jeg legge det ut.

Er i grunnen ikke så bekymret for pris, ei heller for arbeide med å skifte hele spunset. Men det enkleste hadde jo vært å fått tak i et likens lokk..

 

Er ca 10 m dypt der jeg mista det, og dessuten ca 70 mil unna hjemme.. Men i tilfelle noen er og dykker i havna i trondheim, må de gjerne se etter det.. :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...