Jump to content

Manglende sving


princess 32

Recommended Posts

Hvis hydraulikken fungere kan det være at rorakselen er blitt er slitt løs fra innfestingen. Det er ganske store krefter i hydraulisk styring, og hvis noe holder mekanisk igjen ryker det der det er svakest. Kommer du til for å se på rorakselen der rorkulten står nedpå en firkant eller spline? Om du har manual for drevet vil du kanskje finne det svake punktet lettere.

Link to post
Share on other sites

Hvis hydraulikken fungere kan det være at rorakselen er blitt er slitt løs fra innfestingen. Det er ganske store krefter i hydraulisk styring, og hvis noe holder mekanisk igjen ryker det der det er svakest. Kommer du til for å se på rorakselen der rorkulten står nedpå en firkant eller spline? Om du har manual for drevet vil du kanskje finne det svake punktet lettere.

 

Jeg har ikke manual pr i dag, men den er underveis håper jeg. Rorkulten ser ut til å gå rund. Så det er nok akselen som er av. Båten må opp og drev demonteres for å finne årsaken tror jeg.

Drevet fikk seg en knekk sideveis når tauet som kom i propellen.

 

Takk for tilbakemeldingen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...