Jump to content

Groing på drev, propell og trimflaps.

Hui

Recommended Posts

Hei.

Med forbehold om endret "saltvannsbeskaffenhet" i årene 2008 og 2009 i Tønsberg havn oppnådde jeg en meget

sterk reduksjon av groingen på drevet.

Jeg brukte Baythion D fra Bayer og her følger et utdrag fra deres sikkerhetsblad.

"2. Fareidentifikasjon

Farebeskrivelse Helse: Vurdert ikke merkepliktig.

Sikkerhet: Ikke brannfarlig

Miljø: Meget farlig for vannlevende organismer; kan forårsake uønskede

langtidsvirkninger i vannmiljøet".

Det er et par andre som har brukt det samme, skal høre med dem om deres erfaring. Men jeg sprayet på i en tyktflytende suppe i tre omganger og lot det tørke godt mellom hver gang.

Det er sundt å være skeptisk, men for kr. 160,- for en flaske med maurkverk............ funker, funker ikke.

Hui

mulig det ble litt flåsete. slike tips er jo værdt å ta vare på.

Jeg foreslo tidligere natriumsilikatoppløsning (vannglass), men det tror jeg ikke har så stor effekt allikevel.

Det som har gitt best resultat foreløpig for min del er å maskinpolere propellen og så vokse den. I høst gnidde jeg inn propellen (ny) med fett. Mulig jeg merker meg tipset med maurkverk og prøver til neste år. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...