Jump to content

Er det stor prisforskjell på autopiloter

benq

Recommended Posts

Har etterhvert lagt igjen en god del titusen hos Defender og har bl.a. fått meg en STOR Raymarine autopilot til noe sånt som 55% av norsk pris :cool: Vær obs på at f.eks. Raymarine har unntak i garantien for ting kjøpt i amerikansk nettbutikk og eksportert før det er montert... Prisene er likevel ofte så gode at jeg lett sier fra meg garantien...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Vær obs på at f.eks. Raymarine har unntak i garantien for ting kjøpt i amerikansk nettbutikk og eksportert før det er montert...

Jeg tror at dette bare kommer til anvendelse dersom du kjøper fra en "gray market dealer", dvs en forhandler som ikke er autorisert av Raymarine. De fleste produsenter av diverse varer som selges på internett har denne klausulen.

Jeg tror at dersom du handler via internett fra USA, hos en autorisert Raymarine forhandler, gjelder Raymarines worldwide warranty. Garanti ihht den norske kjøpsloven får du jo selvsagt ikke.

Men bevares, jeg kan ta feil. Hvorfor ikke bare sende en email og spørre nettbutikken før en eventuelt legger inn bestillingen.

Denne her er nå ganske klar spør du meg:

RaymarineWWWarrantyUS.JPG

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Denne her er nå ganske klar spør du meg:

Jeg skrev jo at jeg kunne ta feil :wflag: Synes bare det var litt merkelig, spesielt det at installasjonen måtte foregå i USA. Det er jo mange fra den amerikanske øst og vestkysten som har båtene sine i hhv Karibien og Mexico, og disse handler som regel båtutstyr hjemme i USA, ofte via internet. De vil da ikke være dekket av garantien.

Men vær oppmerksom på at noen nettbutikker har gode garantibetingelser. Disse garantibetingelsene fra West Marine er jo mye bedre enn både norsk kjøpslov samt alt av Factory Warranties. Jeg har handlet endel hos West Marine, de er ikke den billigste nettbutikken men garantibetingelser og kundeservice forøvrig er fantastisk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...