Jump to content

Hardtop til Fjord 27AC 1978 mod


Senja Fjord

Recommended Posts

Hadde selv en 78 mod som jeg renoverte.Fjord 27AC

Har sett ett par stykker med hardtopp, men det så hjemmelaget ut og ikke serlig pent i mine øyne.

Har truffet en som bygde om hele båten, tok avstøp av cabintaket og lagde form av denne. Bygget tett midtcabin med dør, fjernet AC'en og satte inn motor med hekkagregat.

Han hadde også fjernet det lille som var av kjøl.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Skikkelig pent arbeid du hadde gjort der !

 

Jeg skal skifte ut all skott bekledning tenkte jeg, Tenkte da å isolere alle sidene før jeg la ny

 

Hadde også tenkt å lakke skroget utvendig da dette er gul/brunt :nonod: . Ikke særlig pent.

 

Har nå en del å puske med i vinter.

 

Så en Fjord 27 på Finn med hardtop, den så grei ut syntes jeg.Tror den ligger der enda

Link to post
Share on other sites

Da Fjord Plast AS overtok Selco etter konkursen (1970) fortsatte man en tid å produsere Selcruiseren. Imidlertid hadde FP året før kjøpt Herbert Waarums Herwa Plast som hadde en 26' båt i produksjon, denne båten ble omdøpt til Fjord 27 Aft Cabin og den var konstruert av Arne Fredrik Haug. Denne typen hadde imitert klinket skrog i motsetning til Selcruiseren som hadde "kravellbygget". Siste båtene av disse typene ble produsert før1975 på anlegget på Svadde Rjukan. Ingen av typene hadde hardtopp,

Link to post
Share on other sites

Har ikke blitt tid til å ta båt bilder i dag nei! Det ble kjøring av unger på sesongens siste fotballkamp . Trivelig nok det.

 

Har lagt inn en link til en Finn anonse hvor det er en likedan Fjord med hardtop. Mulig den er hjemme snekkra, men den syntes jeg så bra ut.

 

Fjord 27 m/hardtop

Redigert av Senja Fjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...