Gurba Startet 22.September.2009 Del på Facebook Startet 22.September.2009 Er det noen som har eller vet om en 6 syl diesel på rundt 370 hk. Var en tur i sydenland nå og kom i kontakt med en som drev med å taue flykåte turister etter båt i fallskjærm. Han hadde norsk kone og dermed var praten i gang. Han hadde en underdimensjonert volvo i nå og det ble for lite futt så han fikk ikke kjørt fort nok som igjen fører til at dem feiteste turistene ikke kommer høyt nok opp. Jeg lovte på tro og ære og sjekke opp litt.. Jeg spurte også ang transport til kypros og det var ikke noe problem sa han. Det var egne firmaer som drev med sånt og han var i norge rett som det var. Jeg har ikke så peiling på disse motorene i denne størrelsen. Motorer var heller ikke å oppdrive der nede så han lurte veldig på noe secound handed... Noen som har forslag.. Motoren må gå med varmeveksler.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Lovet noe i fylla nå da ? Hva slags fremdrift snakker vi her, drev, vannjet eller fast aksling. Om det er drev så er det vell bare et valg, VP D6. Dersom det er motor med gir koblet mot vannjet eller fastaksling er valgene flere. Hva med 440Hk Yanmar? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19018329 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 22.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2009 Lovet noe i fylla nå da ? hehe var edru gett, men jeg satt og hørtepå denna motoren som dura når vi var ute å kjørte så spurte jeg hva for noe 6-er som han nedi der og da ristan på hue og sa han ikke var fornøyd... Om det var vannjet på den båten fikk jeg ikke med meg , men ikke noe synlig søyle bak.. må ha vært drev på den båten .. men det kan jeg sjekke opp.... Takk for fin link. skal spørre hva han skal ha., Anders Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teie Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 D6 370 skulle vel tilfredsstille kravene. Både med og uten drev. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 22.September.2009 Del på Facebook Svart 22.September.2009 Grunnen til at jeg spør er at i den motorstørrelsen er det vel bare Volvo som leverer komlplett drevpakke og da blir det D6. Mercruiser (CMD) har vel nå 350 HK som maks med drev. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 22.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2009 Har sendt mail til han nå så vi får se om vi får noe svar.. sende også linken.. kjærringa hass sitter i resepsjonen på hotellet... så ho sjekker vel kanskje inni mellom... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Da fikk jeg omsider svar på mail. Han har fast aksel på båten. Om noen har eller vet om noen som skal selge en pent brukt ferskvannskjølt motor så gi meg gjerne et hint. Så skal jeg vidreformidle. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Normalt sett vil det lønne seg og kjøpe noe i EU vil jeg tro. En norsk motor har både dyr mva og HK avgift. Det kan jo til og med være moms må betales på nytt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 5.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 Normalt sett vil det lønne seg og kjøpe noe i EU vil jeg tro. En norsk motor har både dyr mva og HK avgift. Det kan jo til og med være moms må betales på nytt. Han har sjekket rundt og det er håpløst. Han snakket om alt i fra 30.000 35.000 Euro for motor der "nede". Derfor var han på utkikk etter second hand motor i norge pga norsk kjærring. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 5.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2009 (redigert) Hva med Sverige, prisene her er en hel del lavere enn i Norge og kursen på den Svenske krona er gunstig for tiden. Her D6 370HK Redigert 5.Oktober.2009 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 6.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2009 Mail vidre sendt. Det må vel ha vært en vettig pris.. takk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 12.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Noen som vet om noe ? Eller som vurderer motorbytte ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 kansje en motor for commercial use hadde passet bedre enn en for recreational om han kjører rundt med full guffe dagen lang. Cummings MerCruiser har motorer opp til over 700 hk så det skulle ikkje være så vanskelig å få tak i Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Divemaster Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Finner noen fra statene...her..... http://www.goldcoastpower.com/product_engine.cfm Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post Share on other sites More sharing options...
jernia Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 kansje en motor for commercial use hadde passet bedre enn en for recreational om han kjører rundt med full guffe dagen lang. Eneste forskjell på motor for "commercial use" eller "continous duty" og motor specet for lystbåtbruk, er størrelsen (slagvolum)..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 ja og derfor bedre egnet skulle man tro siden det skal var snakk om stor belastning. Det ekstra momentet og slitestyrke kommer nok godt med i slikt et oppsett da toppfarten, altså hk tallet ikkje er det mest vesentlige men at motoren er sterk nok. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
68 GT Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Får kjøpe folkevognmotor da vet du.............. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post Share on other sites More sharing options...
slim shady Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 crifo.Har en 2002mod.TAMD63P som er ubrukt. Budet er nå i 80 000,- Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Eneste forskjell på motor for "commercial use" eller "continous duty" og motor specet for lystbåtbruk, er størrelsen (slagvolum)..... Eller at det er tatt ut mindre hk av modellen beregnet for heavy duty/medium duty. Gjerne også lavere maks turtall Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
jernia Svart 12.Desember.2009 Del på Facebook Svart 12.Desember.2009 Eller at det er tatt ut mindre hk av modellen beregnet for heavy duty/medium duty. Selvfølgelig kan samme ting sies på flere måter...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gurba Svart 13.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Desember.2009 crifo.Har en 2002mod.TAMD63P som er ubrukt. Budet er nå i 80 000,- For meg som ikke er helt stødig på alle disse motorbetegnelsene, har du noe mere info Og evt noen bilder jeg kunne vidresendt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaldfisk Svart 13.Desember.2009 Del på Facebook Svart 13.Desember.2009 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19905139 ? Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.