Jump to content

Hjelp til å finne en 6 syl diesel motor på rundt 370hk


Gurba

Recommended Posts

Er det noen som har eller vet om en 6 syl diesel på rundt 370 hk.

 

Var en tur i sydenland nå og kom i kontakt med en som drev med å taue flykåte turister etter båt i fallskjærm. Han hadde norsk kone og dermed var praten i gang.

 

Han hadde en underdimensjonert volvo i nå og det ble for lite futt så han fikk ikke kjørt fort nok som igjen fører til at dem feiteste turistene ikke kommer høyt nok opp. Jeg lovte på tro og ære og sjekke opp litt.. Jeg spurte også ang transport til kypros og det var ikke noe problem sa han. Det var egne firmaer som drev med sånt og han var i norge rett som det var.

 

Jeg har ikke så peiling på disse motorene i denne størrelsen. Motorer var heller ikke å oppdrive der nede så han lurte veldig på noe secound handed...

 

Noen som har forslag.. Motoren må gå med varmeveksler..

Link to post
Share on other sites

Lovet noe i fylla nå da ? :lol:

 

Hva slags fremdrift snakker vi her, drev, vannjet eller fast aksling.

Om det er drev så er det vell bare et valg, VP D6.

 

Dersom det er motor med gir koblet mot vannjet eller fastaksling er valgene flere.

 

Hva med 440Hk Yanmar? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19018329

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Lovet noe i fylla nå da ? :lol:

 

hehe var edru gett, men jeg satt og hørtepå denna motoren som dura når vi var ute å kjørte så spurte jeg hva for noe 6-er som han nedi der og da ristan på hue og sa han ikke var fornøyd...

 

Om det var vannjet på den båten fikk jeg ikke med meg , men ikke noe synlig søyle bak.. må ha vært drev på den båten .. men det kan jeg sjekke opp....

 

Takk for fin link. skal spørre hva han skal ha.,

 

Anders

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Normalt sett vil det lønne seg og kjøpe noe i EU vil jeg tro. En norsk motor har både dyr mva og HK avgift. Det kan jo til og med være moms må betales på nytt.

 

Han har sjekket rundt og det er håpløst. Han snakket om alt i fra 30.000 35.000 Euro for motor der "nede". Derfor var han på utkikk etter second hand motor i norge pga norsk kjærring.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

:rolleyes:

Eneste forskjell på motor for "commercial use" eller "continous duty" og motor specet for lystbåtbruk, er størrelsen (slagvolum).....

 

Eller at det er tatt ut mindre hk av modellen beregnet for heavy duty/medium duty. Gjerne også lavere maks turtall

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...