kimboyes Startet 22.September.2009 Link til dette innlegget Startet 22.September.2009 Jeg har slitt med å få start på motoren den siste tiden, men nå vil den ikke i det hele tatt. Jeg har tømt diesel-filteret og luftet det uten at det hjalp. Service ble tatt i vinter og diesel-filteret ble byttet. Mulig motoren stoppet fordi den var tom for drivstoff, men det er jeg usikker på. Hva kan jeg prøve å gjøre selv? Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 I stedet for å hente diesel fra tanken setter du på en ny slange inn på dieselfilteret som går ned i en kanne med diesel. Da får du sjekket om det er en blokkering i slangen fra tanken og opp til dieselfilteret. Hvis dette ikke fungerer er kanskje dieselpumpen neste som må undersøkes Sitér dette innlegget Link to post
kimboyes Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Jeg formulerte meg nok litt dårlig. Jeg er ganske sikker på at den får drivsoff. Jeg har fyllt opp dieselfilteret og luftet det slik det sto i manualen for motoren. Kan det være noe med dysene? Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Denne motoren er i utgangspunktet svært enkel å lufte. Men det kan ha komt luft så langt som til dieselpumpe og dyser. Det står godt forklart i instruksjonsbok hvordan du skal lufte denne motoren ved filterskifte, men også om luften har kommet til blant annet drivstoffpumpe. Sitér dette innlegget Link to post
jallis b Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Starter den ikke i hele tatt....Ville først prøvet å koble av fra diesel filtere og puttet slangen rett i en 25 ltr kanne, kannen skal gå fort tom da det er stor retur på disse motorene. Hvis ikke dette virker er nok diesel pumpen røket. Skulle hatt litt mere detaljert hva som skjer når du vrir om tenningen. . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.