Jump to content

Kartlampe med kombinert rødt/ hvitt lys - finnes det?

Festina_Lente

Recommended Posts

Hei.

Denne lampen, når en bruker det hvite lyset, hvor godt lyser den?

- Er den egnet for å lese en bok?

- Er den egnet til å lyse opp bordet med Ludo-brettet når fruen og jeg spiller Ludo?

- Er lyset blå-hvitt eller gul-hvitt?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Da var 374 kroner (225 for lampen pluss 149 i porto) rett i dass! Lampen kunne til nød vært brukt til kartlampe (som den jo egentlig er), men ikke som leselampe. Den ga et meget begrenset lysfelt med alt for svakt lys til å lyse opp bordet på 60x80cm der vi spiller Ludo. Selve lysfeltet er ikke større en selve ludobrettet, og med den korte armen måtte jeg ha skrudd fast lampen langt inne på bordet. Men hva kan en vente av kun 6 små LED's? Nei, det måtte nok vært minst 6 ganger så mange LED's dersom lampen skulle kunne erstatte halogenlampen på 15W. Og selv som kartlampe er armen så kort at det ville bli dårlig lys på motsatt side av kartet fra der lampen er skrudd fast. Og den må skrues fast, foten er ikke tung nok til at den står selv. Så da blir det fortsatt halogenlampen til Ludo og lesing, og hodelykt med rødt lys som kartlampe under nattseilas.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...