Festina_Lente Startet 22.September.2009 Link til dette innlegget Startet 22.September.2009 Jeg ønsker meg en kartlampe ombord i LaPerla, og vil gjerne ha en lampe som kan brukes til leselampe om kvelden - og at den kan avgir rødt lys under nattseilas slik at jeg ikke blir blendet av å gjøre kartarbeid underveis. Er det noen som har hørt om noe slikt - og eventuelt hvor kan man kjøpe den? Mvh, Even Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Jeg har en slik lampe du etterlyser og mener jeg kjøpte den hos Malfix i Oslo Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Hei her har du en type (gir blått i stedet for rødt da) Her http://www.aquasignal.info/aquasignal_us/h...rrent.php?id=52 Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 (redigert) Lampen du etterlyser fåes hos Maritim, kjøpte en slik i våres. Helt ok. Kartlampe Led 9350-10 kr.225,- Redigert 23.September.2009 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 23.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Det var jo helt knall! Maritim hadde tre stk på lager, og lampe er innkjøpt. Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Hei. Denne lampen, når en bruker det hvite lyset, hvor godt lyser den? - Er den egnet for å lese en bok? - Er den egnet til å lyse opp bordet med Ludo-brettet når fruen og jeg spiller Ludo? - Er lyset blå-hvitt eller gul-hvitt? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bøljan Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Ja helt greit å lese og spille ludo, yatzy med denne lampen, lyset er varmhvit. Jeg er veldig fornøyd med min Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Da har også jeg bestilt denne lampen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Medusa Svart 23.September.2009 Link til dette innlegget Svart 23.September.2009 Jeg også!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Hei. Da var 374 kroner (225 for lampen pluss 149 i porto) rett i dass! Lampen kunne til nød vært brukt til kartlampe (som den jo egentlig er), men ikke som leselampe. Den ga et meget begrenset lysfelt med alt for svakt lys til å lyse opp bordet på 60x80cm der vi spiller Ludo. Selve lysfeltet er ikke større en selve ludobrettet, og med den korte armen måtte jeg ha skrudd fast lampen langt inne på bordet. Men hva kan en vente av kun 6 små LED's? Nei, det måtte nok vært minst 6 ganger så mange LED's dersom lampen skulle kunne erstatte halogenlampen på 15W. Og selv som kartlampe er armen så kort at det ville bli dårlig lys på motsatt side av kartet fra der lampen er skrudd fast. Og den må skrues fast, foten er ikke tung nok til at den står selv. Så da blir det fortsatt halogenlampen til Ludo og lesing, og hodelykt med rødt lys som kartlampe under nattseilas. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.