Jump to content

Raymarine Pathfinder RL70RC Plus er for stor

båtføreren

Recommended Posts

Jeg sliter med at min Raymarine Pathfinder RL70RC Plus er litt for stor til min båt fordi at den dekker en del instrumenter mm. der jeg må ha den.

Jeg lurer på om det er noen som har en mindre plotter, gjerne med 3d som er lysten på å bytte til denne.

Jeg skal ikke være kresen da det eneste jeg er ute etter er å kunne ha et kart som forteller meg om grunnene på et mindre område jeg beveger meg i.

Her er link til plotteren.

Det er ikke med gps antenne med denne men det er vel ikke all verden å anskaffe en slik.

Når jeg kjøpte min siste båt i sommer så ble jeg lovet en plotter han skulle sende meg etter en tid og det ble denne, fant jo fort ut at den tok for mye plass så da velger jeg å kjøpe en annen eller sjekke om det er noen med mindre plotter som ser behovet for denne og vil bytte ....

Alle bøker og papirer er selvfølgelig med.

Er med 3 kartbrikker som sier følgende :

1. Oslofjorden

2. Sklinna - Sandesjøen

3. Sandesjøen - Bodø

Brikkene er C-MAP

Hei

Er det slik å forstå at denne har fargeskjerm og mulighet for tilkobling av radarantenne? ER det en inngang på den for HSB-nettverk? Alder? Isåfall er jeg interessert i å bytte , da jeg tror jeg kan koble denne i nettverk med min RL 80 CRC. Jeg har en kliss ny (i eske) Garmin 420 kartplotter som jeg ikke har montert enda. Denne har ingang for AIS, Ekkolodd og mye mer.

http://www.maritim.no/product.aspx?id=2195...upkey=001001022

Hei

Er det slik å forstå at denne har fargeskjerm og mulighet for tilkobling av radarantenne? ER det en inngang på den for HSB-nettverk? Alder? Isåfall er jeg interessert i å bytte , da jeg tror jeg kan koble denne i nettverk med min RL 80 CRC. Jeg har en kliss ny (i eske) Garmin 420 kartplotter som jeg ikke har montert enda. Denne har ingang for AIS, Ekkolodd og mye mer.

http://www.maritim.no/product.aspx?id=2195...upkey=001001022

Hei.

Ja den har de mulighetene du nevner der :)

Skulle så gjerne byttet mot denne men synes nok at 240 x 320 er litt for lav oppløsning.

Nå har en gammel RL70RC samme oppløsning da.

Monochrome skjerm med 4 gråtoner og 320 x 240 Pixels . :giggle:

En RL70CRC derimot var en TFT LCD 16 Color med 640 X 480 Pixels.

OOoOps. Den heter RL70C Plus Skjønte liksom ikke den der med at det ikke skulle være farger på kartene men det er det jo :)

Beklager den der.

Så den er med tft lcd 16 farger og 640 X 480 Pixels.

http://www.raymarine.com/ProductDetail.asp...&PRODUCT=66

Takk for den Mix "-.-"

Edit : Sitter fortsatt med en liten usikker sak her da så jeg stikker en tur ned i båten å sjekker så jeg er sikker :)

Redigert av båtføreren (see edit history)

Da var det etter mye om og men sjekket. Kommer fra båten netopp og der sto det sl70c plus så her har jeg rota hele tiden.

Atter en gang takk til Mix.

Da skulle opplysningene være riktige og jeg kan ikke annet enn å beklage alt rotet...

The SL70C features unmatched Pathfinder performance, ease-of-use, and reliability combined in a beautiful 7” Daylight viewable LCD display.

The SL70C is the perfect radar choice for a single station installation that does not require hsb2-networking capabilities.

This performance color radar display has an array of outstanding futures including 10 target MARPA (Mini Automatic Radar Plotting Aid),

True Motion Display*, Zoom Mode, and Auto GST™: automatic control of gain, sea and tune

Best of all the SL70C is compatible with the full range of Pathfinder performance scanners. From 2Kw Radome up to a 10Kw 6’ Open array

Så da blir vel dette den riktige linken da :

http://www.raymarine.com/ProductDetail.asp...amp;PRODUCT=720

Redigert av båtføreren (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...