Jump to content

GM diesel V8 td 330 hk, hvilket drev passer?

impregnator666

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt en

Smuggler 28 fot, den har en voldsom motor. Skal vist være en Detroit diesel V8 td med 330 hk, det snåle er at jeg greier ikke og finne navnet på motoren noen plass. Har lett både høyt og lavt men finner ikke skilt eller noe....

Grunnen til at jeg spør er fordi at dreiemomentet på denne motoren skal vistnok være i tøffeste laget for vanlige drev, så det jeg lurer på er -Hvilket drev er det optimale for denne motoren?

Drevet som fulgte med motoren er en vp 290, enkelt propell

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Hvilket drev passer til denne? . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

Båten har vært på land siste 4 år, forrige eier hadde ikke hatt båten på sjøen i det hele tatt. Eier før det hadde knust et 82' drev. Har førhørt meg på det lokale verkstedet og di kunne ikke si med sikkerhet hvilket drev som taklet momentet ifra motoren, di nevnte at muligens et DPS drev fra volvo kanskje kunne klare det.

Har du vurdert overflatedrev + baugthruster ? Da kan du kjøre 1:1, ikke stikker du så dupt, du slipper masse vedlikehold osv...

Nevner det fordi jeg alltid har hatt lyst på det selv i en Cobra 28, også ble det familie istedet :headbang:

Spørs jo selvfølgelig hvordan/hva du skal bruke båten til, stor forskjell på pendlerkjøring mellom to flytebrygger og øyhopping i trange krunglete farvann.

Mål turtallet så kan du regne ut momentet, har du litt fakta så er det alltid litt lettere å få glupe svar. Blir ikke forundra om det er noen her som klarer å identifisere motoren din om du legger ut et bilde.

Hei igjen,

For ordensskyld så vil jeg bare nevne at jeg på ingen måte er overbevist om at dette er en GM Peninsular 6,5 selv om mariniseringa ligner. Dette kan like gjerne være noe hjemmemariniserte greier.

Når det er sagt så er det ikke den mest tungdrevne båten du har og om du ikke er for hard på gassen opp i plan så er det mye mulig 290 drevet holder. Vet du hvilken utveksling drevet har?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Må vel bare innrømme at dette er noe jeg ikke har alt for mye greie på. Drevet og "plata" ligger i kjelleren og jeg har ingen papirer på den, så hvilken utveksling den har vet jeg ikke. Var nede og tok en titt men fant ikke noe skilt eller noen skrift på den. Når det gjelder salg så er jeg interresert i det mest optimale drevet til min motor, så om det betyr at jeg må selge mitt nåværede drev så gjør jeg det :smiley: Det fulgte med en ekstra propell...

Redigert av impregnator666 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...