SvartRøyk Startet 24.September.2009 Del på Facebook Startet 24.September.2009 Hei, En kamerat må av ulike årsaker skaffe til veie tegninger av denne båten. Vi har forsøkt å maile Joda engang men fikk ikke svar. Er det noen som har en grov original tegning av joda 7900? Burde ikke Joda sitte på disse, eller har jeg vi bare hatt uflaks? Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 hva slags tegninger er det du er på jakt etter, Kan ikke hjelpe deg, men ble bare litt nysjerrig. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 24.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2009 De skal brukes som dokumentasjon ifm ett målebrev. Holder sikkert med utvendige mål. Men det er vel viktig at de er kopi av originale offentlige tegninger skulle jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 24.September.2009 Del på Facebook Svart 24.September.2009 Skroget er vel det samme som Joda 290? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
EIRINA Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Ta og ring Joda skulle ikke tro at det er noe problem.tlf 37048544. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 25.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2009 "Tore på sporet" har vært på en skikkelig runde idag. Hos 2 ex.eiere på sørlandet. Han var også på Jodafabrikken å fått god hjelp. Tegninger var der verre med, men han fikk ett skikkelig skriv med alt av data. Når de fikk ett skrognummer (7026) hjalp det, og de kunne fortelle at den ble bygget i 1984 og solgt til Fjordsentrene Sagesund i 1985. Eneste "missing link" er 1.eier som visstnok var fra Farsund. Da ville alt vært dokumentert fra båten var ny. Værre enn slektsforskning dette. Problemet er at Fjordsentrene Sagesund gikk konk i 1996. Skikkelig skudd i blinde siden mye glassfiber har blitt rullet ut siden dengang men: Er det tilfeldigvis noen her som husker/vet noe om denne båten eller 1.eier? Kan hende noen her kjente en lykkelig Joda eier i Farsund på den tiden (1985-1992)??? :-) (kanskje jeg skulle starte en tråd som inneholdt "Jodaeiere i Farsund 1985" :-) Sikkert ikke såå mange.) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.