Jump to content

Skibsplast 660 1,7 Tdi /dra vannski?

kjellsea

Recommended Posts

Hei!

Dette er 116 eller 120 hk går jeg ut ifra? Båten er jo ikke overmotorisert. Jeg veit ikke hva vekten er på den båten, men for å sammenlikne den med Askeladden C6 med 120 hk så skal det gå greit å dra vannski med den. Jeg har selv stått på vannski etter Askeladden C6 og synes det fungerte greit =)

Men har desverre ikke noe godt svar da jeg ikke kjenner Skibsplast så godt. Men om det går ann å sammenlikne Askeladden C6 og Skibsplast 660 med den samme motoren så skal det gå greit =)

Håper svaret hjalp noe, selvom det kanskje ikke var akkurat et slikt svar du ville ha =P

Mvh

Jonas

Det går helt sikkert fint.

Jeg ville kjøpt en engen propell til dette. Propellskifte tar kun 5 min.

Jeg kjører standard med 14,5*19 alu (WOT 4350 med normal belstning), men har kjøpt 15*17 (WOT 4600 ved normal belastning) som jeg skal benytte ved tung last= 7-8 personer i båten. Får 250 rpm ekstra med 15*17 propellen og det viktigste: mye raskere turtalsøkning på motoren=turbo forsinkelsen blir kraftig redusert. Dette gir bedre akselerasjon for vannski.

Har imidlertid ikke testet ut WOT med 7-8 pers enda.

Takk for tilbakemeldinger! vekten er 1150kg med motor,vet ikke hvor tung C6 er er!? Har båten til salgs på Finn.no og det var en kar som spurte om dette og jeg sa som sant er att det har jeg ikke prøvd, men sa att det trodde jeg gikk bra! Men sant det att større propell hjelper på ja:-)

Redigert av kjellsea (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...