kjellsea Startet 25.September.2009 Link til dette innlegget Startet 25.September.2009 Hei! Er det noen som har prøvd å dra vannski etter en 660 med 1,7 tdi ,eller har formenining om det lar seg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Merlis Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Hei! Dette er 116 eller 120 hk går jeg ut ifra? Båten er jo ikke overmotorisert. Jeg veit ikke hva vekten er på den båten, men for å sammenlikne den med Askeladden C6 med 120 hk så skal det gå greit å dra vannski med den. Jeg har selv stått på vannski etter Askeladden C6 og synes det fungerte greit =) Men har desverre ikke noe godt svar da jeg ikke kjenner Skibsplast så godt. Men om det går ann å sammenlikne Askeladden C6 og Skibsplast 660 med den samme motoren så skal det gå greit =) Håper svaret hjalp noe, selvom det kanskje ikke var akkurat et slikt svar du ville ha =P Mvh Jonas Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 Det går helt sikkert fint. Jeg ville kjøpt en engen propell til dette. Propellskifte tar kun 5 min. Jeg kjører standard med 14,5*19 alu (WOT 4350 med normal belstning), men har kjøpt 15*17 (WOT 4600 ved normal belastning) som jeg skal benytte ved tung last= 7-8 personer i båten. Får 250 rpm ekstra med 15*17 propellen og det viktigste: mye raskere turtalsøkning på motoren=turbo forsinkelsen blir kraftig redusert. Dette gir bedre akselerasjon for vannski. Har imidlertid ikke testet ut WOT med 7-8 pers enda. Sitér dette innlegget Link to post
kjellsea Svart 25.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 (redigert) Takk for tilbakemeldinger! vekten er 1150kg med motor,vet ikke hvor tung C6 er er!? Har båten til salgs på Finn.no og det var en kar som spurte om dette og jeg sa som sant er att det har jeg ikke prøvd, men sa att det trodde jeg gikk bra! Men sant det att større propell hjelper på ja:-) Redigert 25.September.2009 av kjellsea (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avinus Svart 25.September.2009 Link til dette innlegget Svart 25.September.2009 (redigert) Har både kjørt vannski og wakeboard bak en 660. Det gikk fint det ( men jeg vet ikke hva slags propell som satt på ). Det som derimot ikke gikk med en 660 var å dra parasail. Redigert 25.September.2009 av ErikF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.