Jump to content

Sjøvannsfilter VP D serien - nye lokk er tilgjengelig

Bitteliten

Recommended Posts

Sitter det ikke en grovsil etter impelleren?

Det er stort sett bare drevbåter som har filteret foran impeller. Alle andre tradisjonelle installasjoner har filteret før impeller og har hatt det siden tidenes morgen.

Jeg tenker det er bedre å spare impelleren for rusk og rask som sliter på den for å forhindre at den ryker in the first place.

Tørrkjøring ved konservering om man ikke passer på samt tørrkjøring etter sjøsetting er impellerens fiende nummer 1.

Det er lurt etter vinteropplag og helle litt vann, gjerne med en liten oljeslant ned i filteret (eller røret som kommer opp inni filteret) for å gi litt smøring før sjøsetting slik at den ikke er helt tørr frem til den suger inn vann. Er den smurt, suger den letter frem vannet også.

Mvh. SAP

Båtn2. Enig med Bitteliten. Check først for ruer og andet skidt på drevet. Tilt dem helt op, så kan du måske undgå at løfte båden? Jeg fik varmgang en enkelt gang og det var sent på sæsonen da jeg skulle sejle båden i oplag hvor den havde ligget stille længe.

Dernæst er der naturligvis risiko for at der sidder muslinger eller andet i varmeveksleren. Det er heller ikke så usædvanligt at der samler sig en del derinde.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...