sap_2000 Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Sitter det ikke en grovsil etter impelleren? Det er stort sett bare drevbåter som har filteret foran impeller. Alle andre tradisjonelle installasjoner har filteret før impeller og har hatt det siden tidenes morgen. Jeg tenker det er bedre å spare impelleren for rusk og rask som sliter på den for å forhindre at den ryker in the first place. Tørrkjøring ved konservering om man ikke passer på samt tørrkjøring etter sjøsetting er impellerens fiende nummer 1. Det er lurt etter vinteropplag og helle litt vann, gjerne med en liten oljeslant ned i filteret (eller røret som kommer opp inni filteret) for å gi litt smøring før sjøsetting slik at den ikke er helt tørr frem til den suger inn vann. Er den smurt, suger den letter frem vannet også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Oceancraft 28 Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Mulig litt O.T. men jeg har et sånt lokk..og i dag så jeg en stor luftboble nedi der, under lokket. Er dette normalt? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Det er stort sett bare drevbåter som har filteret foran impeller. Alle andre tradisjonelle installasjoner har filteret før impeller og har hatt det siden tidenes morgen. Her datt jeg litt av.......skrivefeil? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Båtn2, sjekk groe på drevet. Om du har glasslokk på sjøvannsfilteret ser du om vanntilstrømningen er ok Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 ... og i dag så jeg en stor luftboble nedi der, under lokket. Er dette normalt? Det er helt normalt, Sea Ray 290, det har jeg sett selv flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Her datt jeg litt av.......skrivefeil? Helt klart en liten brain fart skulle vært: Det er stort sett bare drevbåter som har impeller foran filteret. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Båtn2. Enig med Bitteliten. Check først for ruer og andet skidt på drevet. Tilt dem helt op, så kan du måske undgå at løfte båden? Jeg fik varmgang en enkelt gang og det var sent på sæsonen da jeg skulle sejle båden i oplag hvor den havde ligget stille længe. Dernæst er der naturligvis risiko for at der sidder muslinger eller andet i varmeveksleren. Det er heller ikke så usædvanligt at der samler sig en del derinde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.