Jump to content

Mercury 80 EFI tilsetning i bensin ved opplag utenomhus ?

Oggie

Recommended Posts

Hei, har en Mercury 80 EFI 2007 modell på min Skibsplast 555HT. Skal ha den i opplag ute i gården i vinter. Er det å anbefale å kjøre motoren med Fuel conditioner før den settes på land ?

Det er fast tank i båten.

Ble anbefalt å gjøre det i en butikk, men i følge Instruksjonsboken så er det ikke nødvendig da bensinsystemet på denne motorer er lukket.

Skal jeg heller ha kondensfjerner på tanken ?

Tar opp båten i morgen, så takknemlig for hjelpen innen da.

/Åge

Redigert av Nordlendingen (see edit history)

Hei, nå har jeg ikke 4-takter men en Optimax, så fremgangsmåten ved vinterlagring er vel stort sett den samme når det gjelder tilsetning av Fuel conditioner. Når det gjelder kondensfjerner, så har jeg aldri benyttet dette på min motor.Regner med at du har en vannutskiller mellom tank og motor som tar seg av kondensproblemer.Bland fuel conditioner i det forhold som står på flasken og kjør en liten tur før båten går i opplag.

Les brukermanualen.

I min tid med utenbordsmotor for ca 10 år siden, brukte jeg ett produkt fra quicksilver, inhibitor ett eller annet, motor ble kjørt på litt hurtig tomgang mener jeg ca 1000rpm mens en sprøytet dette stoffet inn i forgasser innsuget, motoren begynnte å røyke hvitt og etter litt stoppet den, da var den biten av vinterkonserveringen ferdig, dette var en 2 takter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...