Oggie Startet 25.September.2009 Del på Facebook Startet 25.September.2009 (redigert) Hei, har en Mercury 80 EFI 2007 modell på min Skibsplast 555HT. Skal ha den i opplag ute i gården i vinter. Er det å anbefale å kjøre motoren med Fuel conditioner før den settes på land ? Det er fast tank i båten. Ble anbefalt å gjøre det i en butikk, men i følge Instruksjonsboken så er det ikke nødvendig da bensinsystemet på denne motorer er lukket. Skal jeg heller ha kondensfjerner på tanken ? Tar opp båten i morgen, så takknemlig for hjelpen innen da. /Åge Redigert 25.September.2009 av Nordlendingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Hei, nå har jeg ikke 4-takter men en Optimax, så fremgangsmåten ved vinterlagring er vel stort sett den samme når det gjelder tilsetning av Fuel conditioner. Når det gjelder kondensfjerner, så har jeg aldri benyttet dette på min motor.Regner med at du har en vannutskiller mellom tank og motor som tar seg av kondensproblemer.Bland fuel conditioner i det forhold som står på flasken og kjør en liten tur før båten går i opplag. Les brukermanualen. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 I min tid med utenbordsmotor for ca 10 år siden, brukte jeg ett produkt fra quicksilver, inhibitor ett eller annet, motor ble kjørt på litt hurtig tomgang mener jeg ca 1000rpm mens en sprøytet dette stoffet inn i forgasser innsuget, motoren begynnte å røyke hvitt og etter litt stoppet den, da var den biten av vinterkonserveringen ferdig, dette var en 2 takter. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 25.September.2009 Del på Facebook Svart 25.September.2009 Nå har ikke de nye 2-takterne (Optimax- E-TEC forgassere), men et innsprøytningsystem som absolutt ikke skal ha den behandlingen du nevner. Sitér dette innlegget Link to post
Oggie Svart 26.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2009 Hei igjen, da er båten på land på gårdsplassen. Fortsatt på henger. Skal ha den på bukker i morgen. Fyllte på Fuel Conditioner etter bruksanvisningen. Merket ingenting til den. Forhåpentligvis fyller den sin misjon. Takk til dere som svarte. Gleder meg allerede til neste sesong ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.