Jump to content

Frisering av hekkaggregat..


Piruto

Recommended Posts

Båten min har ligget ubrukt i 4 uker i havna i Måløy.

Dette har resultert i 30 cm. lange grønne "hår" både på aggregat og flaps.

I Mai 02 høytrykkspylte jeg og slipte bort gammel maling for så å male det med Volvo Penta`s egen 2 komponent hekkaggregatmaling. Flapsene i aluminium fikk samme behandlingen som skroget under vannlinjen. Båten har ligget på vannet siden.

300 meter fra havna ligger det et fiskemottak og det er ikke fritt for at det til tider flyter avgårde både fiskefett og annet griseri. Dette bidrar sikkert til en enorm algevekst i området.

Hva kan jeg behandle aggregatet med for å unngå grønn "hippiesveis"? :lol:

Jeg har tidligere i sommer løst problemet med å skrubbe det vekk med piasavakost, men det er ingen drømmejobb å henge bak på hekken å leke frisør hver gang jeg skal ha meg en tur.

Link to post
Share on other sites


Piruto:

Hva kan jeg behandle aggregatet med for å unngå grønn "hippiesveis"? :lol:


 

 

Jeg har ikke prøvd det, men jeg tror Jotun har et produkt som heter "Drev".

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en båt med Volvo 290 DuoProp drev. Jeg forsøkte alle de produktene som er på markedet for drev, med dårlig resultat. Jeg forsøkte etter anbefaling av en annen båteiger med samme problem, Hempel AluSafe. Den kommer i både grått og sort. Den har jeg nå brukt i flere år, og har gitt det beste resultatet. Noe groe blir det, men mye mindre enn med for eks. Drev.

 

Du kan jo forsøke!

 

MVH

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt Jotuns drev i noen år med utilfredsstillende resultat. Så kjøpte vi ny båt og da skulle jeg være miljøvennlig og smart, brukte Internationals Veridian. Det var j...... dyrt og enda j......ere dårlig. Så til våren går jeg på med Sea Jet for drev. De jeg har sett med renst drev/trimplan har alle brukt Sea Jet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...