SveinHa Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Om du hadde oppdaget denne krusedullen "mens den ble til" i visningen i ditt kartprogrm, så tror jeg du ville ha reagert og lurt på hvorfor ditt stabile fremdrifts-TRACK i kartet plutselig gikk bananas.Akkurat der og da var sikten god og jeg er godt kjent i farvannet men poenget mitt er at om en stoler 100% på Nintendoen går det fort galt. Poeng 2 er at feilen utviklet seg så sakte i starten at det godt kan føre til feilkompensering på det menneskelige plan. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Seastar Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 En plotter er etter min mening et hjelpemiddel på lik linje med andre hjelpemiddel for navigasjon. Den må brukes med fornuft og som en korreksjon /bekreftelse på det man først og fremst skal stole på - nemlig i hovedsak egen utkikk og referansepunkter i den leia man går. Tar man hensyn til dette, og prioriterer det man selv ser, hører, lukter o.s.v , så vil jeg selv si at en plotter har vært til uvurderlig god hjelp i mange situasjoner. Men det betinger en viktig ting, og det er at man har lært seg å bruke den etter bruksnvisningen og ved å stadig teste den ut oppdage de eventuelle "luner" den måtte ha i praksis! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
OT-flyktning Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Og derfor bør den brukes mye. På D5L-kurset lærte vi tilsvarende om radaren: ikke vent til tåka kommer før du slår på radaren - da er det for sent å lære seg å tolke bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Hvor leser du dette ? Jeg tok det dessverre for gitt at båtfolket skjønte at dette, men ser at jeg tok grundig feil og dette burde vært betydelig flere forbehold slik at selv den minst oppegående på forumet fikk med seg dette.. Ser det diskuteres navigasjon og faren for at plotteren feiler under seilas.... Ser da bort fra seilbåter under seil som slipper opp for strøm på batteriet, siden disse normalt kan fyre opp maskineriet og lade... Det kunne vært greit å se hvor mange som har opplevd at plotteren feiler under bruk.... Dette holder åpenbart ikke til at folk flest skjønte intensjonen med pollen... Dermed er pollen særdeles dårlig og helt uten verdi, noe jeg selvsagt beklager på det sterkeste... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 (redigert) selv den minst oppegående på forumet fikk med seg dette.. Takk for den du , så her utpeker du meg med andre ord til forumets minst oppegående person med grunnlag i at jeg påpeker at du ved opprettelse av avstemningen ikke har skrevet noe om at plotteren må repareres for å fungere igjen. Jeg tok det forgitt at man kunne svare ja den har feilet selv om man fikk plotteren til å fungere igjen uten å sende den på reparasjon eller gjøre reparasjoner selv men der tok jeg altså feil, jeg skjønner du føler deg overlegen de fleste her på forumet med din måte å snakke på når du gang på gang snakker nedlatende om folk flest som jeg nok tror er kategorien jeg hører hjemme i selv om jeg ikke stemmer FRP. Vel vel , du er en slik som gjør at man minster motet og får lyst å bare la forum være forum noen ganger og heller finne på noe annet når man skal slå ihjel litt fritid. Redigert 29.September.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Hei Enzo Det er ikke alt som blir skrevet her på forumet som er like godt gjennomtenkt........., og av og til er det mest lønnsomt og effektivt "bare å overhøre" urettferdige angrep på person o.l..........! Jeg er ihvertfall interessert i dine argumenter og betraktninger i forskjellige emner og tråder, så fortsett å meddele det du føler for du! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 (redigert) Hvor leser du dette ? det lurte jeg også på.. men av erfaring gadd jeg ikke spørre , da vi vet hvor toskete svar som kommer fra den kanten... og det tufsen ( sydv....) gjør nå er å ta personen og ikke saken , noe som er meget forventet av det respektive medlemmet.. ville kansje trodd at den som har kritisert flest poller her på forumet , for å være "ubrukelige" ,faktisk hadde kokt sammen noe bedre enn dette , og som ikke kunne misforståes.. Redigert 29.September.2009 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Krimart Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Hvis feilprosenten med plottere er slik som det kan tyde på i denne tråden så lurer jeg litt på om det også gjelder alt annet navigasjonsutstyr og hjelpemidler ombord, Aldri opplevd at kompasset, kikkert eller papirkart har sviktet. Har knekt en blyant eller tre. Neida, stort sett er det jo ikke noe problem, men det er jo en kjede med ting som kan feile på en plotter. GPS antennen, alt med plotteren selv, strømtilførsel, batteribank. Det holder at en av disse svikter. Andre navigasjonshjelpemidler som har sviktet for meg er : vindmåler, autopilot og logg. Ikke alt samtidig heldigvis. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Det sier i alle fall meg at radiosendere kan gjøre en del ting de ikke skal... Det kan godt hende, men jeg går forbi samme stedet ganske ofte (og veldig nær) uten å merke noe som helst.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.