theppan07 Startet 27.September.2009 Link til dette innlegget Startet 27.September.2009 Jeg skal demontere Wema tankmåleren for å inspisere tanken innvendig og føre ned en slange og pumpe opp noe av det som er på bunnen av tanken for inspeksjon. Tanken er av plast. Kan jeg skru ut alle 5 skruene og løfte ut tankmåleren, eller sitter det en metallflens/krage under som faller ned i bunnen av tanken. Alternativt sitter flensen skrudd fast med egne skruer. Noen som har erfaring her ? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Hmm--- sitter det en flens under hullet må den vel være festet i noe? Hvem/hva skulle ellers holde den på plass mens skruene ble skrudd ned? Løsne skruene forsiktig og kjenn etter om noe beveger seg under der! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
svai Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Jeg tok ut min VDO stavmåler fra rutsfri diselatank for å skifte. 5 akrover i toppen som på din måler. Det att imildertid en løs flens på innsiden av tanken. Denne falt i bunnen, men jeg fikk den gerit opp med en mangnet. Du kan regne med at det sitter en flens som du bør sikre slik at den ikke faller ned. Sitér dette innlegget Link to post
theppan07 Svart 28.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 OK. får prøve forsiktig senere idag Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 jeg monterte en slik som ligner på denne for noen år siden. På den lå det en flens på baksiden. Denne hadde en åpning, slik at en skulle få til å tre den gjennom hullet (som er mindre enn flensen). Flensen var formet som en C Tror ett triks kan vere å skru ut 4 av skruene, og løsne den site såpass mye at du får løftet tankmåleren, men flensen henger fortsatt på Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Flens på baksiden? Det var da et snodig påfunn. Hadde vært lett å feste denne flensen for fabrikken. Men føyer seg inn i rekken av lettvinte løsninger som gir oss problemer etterpå. For ingenting varer vel evig. Jeg må også skifte tankmåleren, så takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Hei. For å ikke miste den C-formete underringen, skrur du først ut en av de 5 boltene (som vanligvis er 5mm). Så skrur du inn en lang 5mm skrue som du har saget av hodet på. Denne kan du så holde i når du løsner de 4 andre boltene. Dermed kan du løfte ut giveren uten at flensen ramler ned i tanken. Sett så på en mutter mens du gjør klar ny giver og gjenta operasjonen i omvendt rekkefølge. En slik underring kan du se her dersom du klikker på der det står: FLS-U - Under-ring, stainless steel, for FL-2/S5, w/ 5 stainless screws Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
theppan07 Svart 28.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Takk for nyttige tips. Tok ut tankmåleren idag. Skrudde ut 4 skruer, løsnet den siste og fikk vippet tankmåleren til side slik at jeg fikk satt en skrue gjennom tanken og i flensen. Deretter skrudde jeg ut siste skrue og tok ut tankmåleren. Det viste seg at flensen satt fast i tanken, så da var det ikke noe problem. Tanken var gullende ren innvendig etter 3 sesonger og 250 timers drift! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.