Jump to content

Badeplattformforlenger til Doral 250SE Monticello - 2001 mod.

Doral250

Recommended Posts

I høst har jeg kjøpt meg en Doral 250 SE Monticello. Denne er uten badeplattformforlenger, men dette skulle ikke være vanskelig å få tak i, tenkte jeg. Etter å vært i kontakt med importøren i Norge, så har nok denne tanken fått seg en ripe i lakken. Siden den første eieren privatimporterte denne båten i sin tid, så var ikke imporøren veldig villig til å ha meg som kunde. Utrolig nok hadde han mer enn nok kunder fra før, så han hadde hverken tid til å og lyst til å hjelpe eiere av privatimporterte båter. Et merkelig svar synes nå jeg. Så her må jeg nok jakte videre på egenhånd, og kanskje med hjelp av andre her inne på forumet.

Er det noen som har tips eller vet hvor det er mulig å skaffe den originale badeplattformforlengeren ?

Setter pris på all mulig hjelp.

Fikk samme tanken som deg. Når jeg gikk inn på siden til Doralfabrikken i Canada så viser det seg at jeg kan ikke komme i direkte kontakt med de. De har lagt ut det finurlige systemet at all korrespondanse skal gå gjennom deres forhandlernett ved at man må legge inn postnummeret hvor du bor, slik at at systemet finner nærmeste importør/forhandler. Og da er jeg tilbake plutselig tilbake til start :confused:

Kan ikke akkurat påstå at jeg er så imponert av dette systemet heller.....om det ikke er meg som har misforstått fullstendig her da.

Helt enig med deg Østkyst Hustler. Hadde jeg bare funnet ut hvordan, så hadde klagen gått til Canada. Jeg bare håper denne forhandleren og importøren mister rettighetene på Doral. Kan overhode ikke tenke meg at en stor båtprodusent er fornøyd med importører/forhandlere som skal representere deres merkenavn, driver med en kundebehandling som er helt bak mål.

For hver melding jeg skriver så brenner det i fingrene etter å skrive firmanavnet på importøren. Skal holde meg for god til det.....foreløpig. :headbang:

• 2 uker senere...

Jeg var nok litt for snar til å være positiv. Siste beskjed fra Doral International er at denne båten i sin tid ble produsert for Nord Amerika, og derfor er ikke deres norske forhandlere pliktig til å selge meg deler. Derfor kunne ikke Doral hjelpe meg (jeg skjønner ikke dette). De ga meg likevel en kontakt info til en Doral forhandler i England som var såpass stor at han kunne kanskje hjelpe meg. Har sendt over en forspørsel, men har ennå ikke fått svar. Gått 4 dager nå. Begynner nesten å gi opp. Kan det virkelig være mulig at det er så vanskleig å få KJØPE en badeplattform ???

• 4 uker senere...

Badeplattformen må bestilles gjennom en Doral forhandler, og jeg visste ikke da hvor eller hvem jeg skulle bruke. Doral International gav meg kontaktinfo til forhandler Simco Marine i England som er en stor Doral forhandler. Så nå er plattformen bestillt, og satt i produksjon i Canada. Tungvint, men lettet og glad for at det kom en løsning på dette. Har hatt en del dialog med Simco Marine, og de yter topp sørvis. Tror ikke jeg skal ha problemer i fremtiden uansett hva jeg måtte trenge til båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...