Kenni Startet 29.September.2009 Del på Facebook Startet 29.September.2009 Har en mercruiser 4.2 l 2007 mod i en cabin cruiser.. sist gang jeg var ute med båten hørte jeg en hyle lyd hver gang jeg drog rattet litt kjapt til en av sidene..... hva kan dette komme av ?? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Hylelyd er ikke spesielt beskrivende. Kan jeg anta at det er snakk om en markant høyfrekvent lyd? I min båt "synger" propellen ved 1100 rpm (omtrent en oktav høyere enn summetonen i telefonen). Servostyringen lager lyd ved fullt utslag ved lav hastighet, men ikke spesielt høyt. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Mouche Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 For lite servoolje på tanken lager i alle fall lyd i bilen når man svinger, og når det kommer under et visst nivå så er det ikke lenger servostyring, bare veldig tungt å svinge! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
index Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 sist gang jeg var ute med båten hørte jeg en hyle lyd hver gang jeg drog rattet litt kjapt til en av sidene..... hva kan dette komme av ?? Kan det være kjærringa? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjordland Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Har en mercruiser 4.2 l 2007 mod i en cabin cruiser.. sist gang jeg var ute med båten hørte jeg en hyle lyd hver gang jeg drog rattet litt kjapt til en av sidene..... hva kan dette komme av ?? hmm... har samme problemet i bilen jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Må mulig justere litt på sving radiusen,går litt for mye til den ene siden Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
SF Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Tipper dette er slakk evt slitt reim til servoen. Når du svinger litt brått så blir det litt ekstra last på servoen og reima slurer. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Kenni Svart 29.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.September.2009 Kan det være kjerringa haha .. det har jeg utelukket ettersom hun blir sittendes på med ducktape om munnen. Det er kun ved rask vridning på rattet. høres ut som om en bil som kviner litt.... Er i Norsjøen nå og dette oppdaget jeg rett før jeg reiste så har ikke fått tid til og sjekke servo olje osv så mye mulig det kan være det... Ved opplag om vinter.. blir å ha båten liggende på sjøen med havne kalesje på. fordel med en varmeovn inni over vinteren... ?? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 29.September.2009 Del på Facebook Svart 29.September.2009 Kan det være kjerringa haha .. det har jeg utelukket ettersom hun blir sittendes på med ducktape om munnen. Kanskje kjerringa har flere utganger For å være litt seriøs: Tror nok du må etterstramme/skifte servo reim ja, hadde tilsvarende lyd selv i sommer. Min reim var såpass slitt at den måtte skiftes... Sitér dette innlegget Link to post
Kenni Svart 30.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2009 Hmm ok, ja kansje du har rett... mye arbeid det eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 30.September.2009 Del på Facebook Svart 30.September.2009 Hmm ok, ja kansje du har rett... mye arbeid det eller ?? Stramme er jo enkelt. Må den derimot skiftes, mener jeg du må av med de to andre reimene først, da servo reima ligger innerst Men en relativt enkel jobb Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.