Jump to content

E-tech 250Hk HO på Noblesse 650 ?


pestu

Recommended Posts

Det kan bli en dyr, spennende og rask opplevelse :wink: .

H.O maskinene vil jo ha mer suppe enn standard-utgaven. Og det vil merkes hvis du ikke klarer å ha en disiplinert gasshånd. Fartsmessig vil jeg tippe på at du snuser på 50-tallet. Nå er 650'ene oppgitt med sprikende tall ang fart på div motorstørrelser. Feks min med 175 er oppgitt til 38-42 knop, jeg får 37 GPS-knop. På full trøe vil den da ha nærmere 60 liter i timen.

Og når det gjelder hva den tåler, synes jeg å huske at det er oppgitt 225 hk i instruksjonsboka. Men jeg tror at med litt fornuft burde det gå greit. 650'en tar sjøen veldig bra med rett trim av motoren.

Uansett ved fin bruk vil du nok få et behagelig turtall på cruisefart, med akseptabelt bensinforbruk.

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Joda, jeg har hatt klatt med min. Men den skal nå inn til Nordkapp Boats, der de tar min motor og mitt utstyr og setter over på en spillers ny båt, slik at jeg da får en '10-modell med '09-modell motor. Den nye båten er støpt på en annen fabrikk enn min. Etter det jeg har forstått er båtene med støpeår '09 og senere gode greier, min var en "butikk-båt" med støpeår '08. Som jeg vel skrev i egen tråd, er det en bra løsning å få omlevering av båten, fordi jeg er tross alt meget fornøyd med hvordan båten fungerer (når den gjør :wink: ), og båtens design. Har sett litt på 760'en da jeg var inne på heving av kjøpet, men synes 650'en er penere. Linjene stemmer bedre. Sammen med en bra designet båt som fungerer godt, og et firma som faktisk yter god service når det røyner på, har jeg ikke dårlig samvittighet i å anbefale båten. Bare den nye båten som jeg får til våren holder mål og fungerere som en ny båt skal, og sommeren blir bedre en sist sommer, vil nok det meste være glemt. Hans Petter og Truls på Nordkapp Boats har vært hyggelige og imøtekommende og "reddet" Nordkapp's renome, så jeg tror at alt ordner seg. Derfor skrev jeg ikke noe "stygt" i innlegget over :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Interessant å høre din vurdering. Og veldig nyttig å få oppklart problemene du hadde med din båt, for de skremte meg litt også. Jeg har sett på mange båter, men finner ingen jeg liker like godt som Norkappen. Det er også et pluss at den tåler skikkelig motor. Men den er jo dyr. Får tenke på det i vinter, og se hva det blir til :smiley:

 

Håper det er flere som kan si noe om sine erfaringer her inne :smiley:

Link to post
Share on other sites

Etter å ha vurdert en ny 650 Noblesse, endte jeg heller som eier av en 760 Noblesse 2007 modell. Hadde sammenheng med at jeg ønsket en noe større daycruiser da jeg skal benytte båten over lengre strekninger, samt at prisen for en brukt 760 lå i samme området som en ny 650. Jeg er så langt svært fornøyd med kvaliteten og finishen til båten. Har kun positive ting å si om Nordkapp 760!

Link to post
Share on other sites

Ja, 760'en frister, men jeg synes den ser for lang/flat ut i forhold til 650'en. Da synes jeg modellen med blått felt i skroget er finest... Men hadde jeg eid en 760, ville nok designet passet meg bedre og bedre, hvis dere forstår hva jeg mener :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...