Bayer Startet 29.September.2009 Link til dette innlegget Startet 29.September.2009 Har nett kjøpt meg en 2002mod Bayliner 2655(nye typen) med steyr 256 2004mod. Ser ikke så mange av disse båtene på nettet. Så lurer på om det er noen her som har eller har hatt en slik båt og evt. positive negative erfaringer med denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Gratulerer med ny båt. Jeg har en 99, så det er nok ikke samme type. Det var et modellskifte i 2000. Deretter skippet de Ciera betegnelsen og innførte 3-sifrede modellbetegnelser i 2003 eller deromkring. Er den 289 eller 259 bred? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Bayer Svart 29.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Hei! Den er 289cm bred. Ja jeg tror den er indentisk med den som heter 275 i dag, bare noen små detaljer og farger som er forskellig slik jeg kan se. Synest den virker ganske romslig for kun å være 27 fot. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Det er et par Baylinerforum på nettet. Bayliner Owner's Club er stort og med mye aktivitet. (problemet er alle amerikanerne der....) Videre er det et forum i Danmark, men der er aktiviteten heller laber. Fabrikantens hjemmeside www.bayliner.com (velg USA/Canada) er også ganske grei Synes å huske at brukerhåndbok kan lastes ned derfra. I tillegg kan du slå direkte opp i "delekatalogene" på www.baylinerparts.com. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Bayer Svart 29.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Takker!, har den orginale brukermanualen som følte med båten når den var ny, står en del matnyttig der, men tenkte kansje det var annet oxo jeg burde være ops på siden båten begynner å bli noen år og trenger litt mer tilsyn. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Jeg har en bayliner 275, 2005 modell, og til den prisen som disse båtene har, så får man MYE båt for pengene ihvertfall. Jeg hadde en lekkasje inn i stikkabinen, og brukte mye tid på å finne den, og det viste seg at den kom igjennom etpar skruehull bak fenderlista. Det er det eneste som har vært å utsette på den.Vi er en familie, som bruker`n fra april til i slutten på Oktober, og det funker veldig bra. Lykke til med stor båt for "lite"penger. Sitér dette innlegget Link to post
Bayer Svart 30.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Hei! Takk for svar, jeg ser det har vært en del sika reperasjoner rundt om, sikkert pga. lekkasje eller lokalisering av lekkasje. Rundt stb cabinvindu, takluke samt noen fester rundt om på dekk. Men båten har virket tett den måneden jeg har hatt den vertfall, har fått en grundig ut testing på det den siste måneden (les: vestlandet) Er det foresten noen som vet hva den beste måten for å komme til lensepumpen forrut? ligger under trapp til kabin, men klarer ikke å komme til den fra luke i trapp. Den funker ikke, så må ta den ut å sjekke hav som er geli... Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Normalen på disse båtene er at trappa er løs. Åpne trappelokket og kjenn innover til høyre i trinnet. Der er det sannsynligvis en gummi låsemekanisme. Løsne denne så skal trappen kunne trekkes ut. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Tom Rør Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 I min båt, så er det en luke med borrelås foran nederste trappetrinn der man kommer til lensepumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 (redigert) Grattis med ny båt. Jeg har en 245 2006 modell og er meget fornøyd. Mye båt for pengene. tror Cierra betegnelsen brukes enda, da det står Cierra inngravert i badeplatformen min. Redigert 1.Oktober.2009 av Åsabu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bayer Svart 1.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Ok skal sjekke i morgen om det er en patent for å få vekk trappen innvendig;-), har ikke noe borrelås anording under trinnet Hva motor/drev har dere på båtene? Jeg har en 2004 steyr 256 med bravo 3, båten gjør ca 30knop på gpsèn vil tro jeg klarer en knop eller 2 mer med rein båt og drev, synes kansje dette er litt lite med tanke på den store motoren?? Ser mange på finn oppgir at bayliner 2855/285 med samme motor til tilsvarende farrt som jeg klarer. Lurer også på om jeg bør montere drevspyling siden dette ikke er et X-dieseldrev....? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 1.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2009 Still samme spørsmål her. Pleier å gå kjapt å få svar på spørsmål. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
mulebakk Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Har en bayliner 602 220HK., 04 mod.hvis noen er intressert. Meget pen. 219.000,- Mob. 90761005 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.