Jump to content

Fjerne svarte merker etter bilhjul på skroget

Bendixx

Recommended Posts

Hadde tidlegare i år nokre svarte dekkstriper på sida av båten min. Prøvde Black Streak Remover, som fungerte delvis. Men trass mykje gnikking gjekk ikkje dei mest standhaftige merka vekk. Fekk låne litt Hugos av ein kompis, og det var reine mirakelmiddelet i forhold.

Hugos fjernar så og seie alt, men det slit nok samtidig ein del på gelcoaten...

Det beste for båten er en god rubbing, det tar alt av ureinheter - etterfulgt av voks. (se Rubbing og voksing)

Jiff skurekrem og Hugo skal ikke brukes på båt etter min mening.

Har du dårlig tid så bruk (universal) tynner. Funker til alt av svarte og vanskelige merker på båt – supert også til lys fenderlist og stygge fendere.

På fendere og fenderlister vasker jeg godt med tynner (men ikke gni for hardt) lar det fordampe og går over med gummifornyer. Det blir som nytt og holder hele lenge. Husk dette er sterke greier så gummi mykner litt, men blir helt hardt og fint etter at tynneren har fordampet.

På skroget bare gnir jeg forsiktig med en fille med tynner for å få vekk vanskelige flekker fra dekk osv. før jeg tar en skikkelig vask. (husk også at all beskyttende voks forsvinner med tynner.)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...