Jump to content

Konsververing TAMD 41 / frostveske


gjovik

Recommended Posts

Hvor mange liter med 50/50 blanding av frostveske anbefales det at det kjøres inn (via sjøvannsfilteret) på en VP TAMD 41A for å få ut vann fra sjøvannssystemet slik at det blir tilstrekkelig meg frostveske i systemet?

 

Er det nødvendig å ta ut impelleren ? Er det noen spesielle ting en bør passe på ?

Link to post
Share on other sites

2 trekvart fulle bøtter har alltid vært tilstrekkelig på denne og andre 6 syllinder motorer jeg har hatt. Da kommer det bra med frysevæske ut eksosen innen bøttene er tømt.

 

7,5 liter på min TAMD30 (4-syl), så det Blanco skriver stemmer nok veldig bra ! Regn 10 liter !

Jeg fyller bøtta, kjører motor til bøtta er tom, stopper motor, fyller bøtta på ny, starter igjen, så sier junior fra når det kommer frosvæske ut bak !

Impeller bytter jeg hvert år når båten skal på vannet ! (renner ut frostvæske om du gjør det nå)

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...