Jump to content

Hasle sommerfun - noen med erfaringer og kjennskap?


wilma

Recommended Posts

Vi kjøpte Summer Fun i fjor, er så langt godt fornøyd med båten. Lettvindt at den ser selvlensende. Båten har noen begrensninger i høy sjø pga av lavt fribord foran og forholdsvis liten bæring forut. Ellers har båten gode seter og går fint i sjøen.

2015 Mazda

2016 US Ford

 

Link to post
Share on other sites

Da har vi blitt eiere av en '04 Hasle Summerfun m/ Johnson 9,9 GT samt henger. Skal prøve den ut litt til uken, men utover det blir den vinterlagret. Selvlensingen så grei ut, men har forstått at den må plugges da båten er i bruk?

 

Hvordan behandler man bunnen på denne kontra en glassfiberbåt? Bare smøre på, eller burde den primes osv. Litt usikker på hva som har vært gjort før... 

Link to post
Share on other sites

Proppen skal være i når båten kjøres, når du forlater den ska proppen ut. Dette fungerer greit, du slipper i hvert fall å øse!! Og at båten drukner!

 

Du trenger ikke primer på det plast-stoffet. Du kan bruke vanlig bunnsmøring eller bunnsmøring som er laget for det stoffet. Ville ha hatt 30 hk, da blir den morsom. Men ikke før brukerne er gamle nok. :smiley:

 

Lykke til med ny båt :smiley: 26 000?? Gitt vekk pris :flag:

Redigert av Ev.SPIDER (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har en AL320 - jolle som vel er av samme typen materiale. Første sesongen prøvde jeg uten bunnstoff, for å få en markert vannlinje. Det fikk jeg, med rur over hele bunnen :rolleyes:

 

Så rubbet jeg ned bunnen, og påførte 2 lag med primer (Jotun antipest (?) farge grå, og 1 lag med bunnstoff (Jotun nonstop). Det sitter fortsatt bra etter flere sesonger på vannet ( mars - oktober) og jeg har kun flekket litt etter å ha gått over bunnen med kost og vann.

Link to post
Share on other sites

wilma.

 

Var det du som kjøpte en grå summer fun med johnson 9,9 GT og henger for 26.500?

 

Det var i hvert fall et innmarig godt kjøp

 

Det var nok meg det ja, annonsen rakk ikke bli gammel :smiley: . Ga forresten mindre enn prisforlangende i annonsen :crazy: , noen riper, og det elektriske på hengeren må fikses. Men ellers alt i orden. Sto 2003 modell motor i annonsen, men det er produsert i 11/2003, kan vel da kanskje være en 2004 modell allikvel.

 

Ville ha hatt 30 hk, da blir den morsom. Men ikke før brukerne er gamle nok. :smiley:

 

Lykke til med ny båt :smiley: 26 000?? Gitt vekk pris :flag:

 

Har en 25 hk mercury stående i garasjen, rep objekt. Blir kanskje ferdig til ungene er 16, har noen år på meg.

Link to post
Share on other sites

Har en AL320 - jolle som vel er av samme typen materiale. Første sesongen prøvde jeg uten bunnstoff, for å få en markert vannlinje. Det fikk jeg, med rur over hele bunnen :rolleyes:

 

Så rubbet jeg ned bunnen, og påførte 2 lag med primer (Jotun antipest (?) farge grå, og 1 lag med bunnstoff (Jotun nonstop). Det sitter fortsatt bra etter flere sesonger på vannet ( mars - oktober) og jeg har kun flekket litt etter å ha gått over bunnen med kost og vann.

 

Det sitter noe rur på bunnen nå, så får skrape/slipe ordentlig ned og følge oppskriften din. Da blir det nok bra.

Link to post
Share on other sites

Ungene lurer på å kjøpe en Hasle sommerfun.

Er det noen som har kjennskap til denne båten

 

Jeg kan i all beskjedenhet ( selvfølgelig ) bekjentgjøre at en meget pen kjekk ung mann, hadde en del av det elektrisk arbeide på ovnen den blir produsert i og det elektriske på den nye ovnen som dem lager kajakkene i. Den har tvillingene rolf og reidar konstruert sønner av Arne Hasle.

Alt det dem gutta lager er gjennomtenkt og praktisk laget. God kvalitet. Når jeg var der sist laget han former til pontonger på utriggerne.

 

En av dem mest artige stedene jeg har jobbet.. Sjefene er på golvet og det er dem som greier og få gjort mest hyss.

 

http://www.arnehasle.no/index.php?option=c...&Itemid=248

Link to post
Share on other sites

Jeg kan i all beskjedenhet ( selvfølgelig ) bekjentgjøre at en meget pen kjekk ung mann, hadde en del av det elektrisk arbeide på ovnen den blir produsert i og det elektriske på den nye ovnen som dem lager kajakkene i.

 

Da er det vel ingen tvil om at utstyret på fabrikken virker som det skal :smiley: . Skal tenke på det når jeg sender ungene utpå med summerfun'en :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har nå vært utpå noen ganger med summerfun'en. Er positivt overrasket. Har kanskje ikke hatt så høye forventninger, men hos oss er dette hovedsaklig en båt som skal erstatte Ibiza'en de periodene jeg ikke kan være med, kona føler seg ikke trygg på å hanskes med Ibiza'en alene i trange sommerhavner. Hun og ungene har allerede vært ute på noen kjempefine turer i Risør's skjærgård.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...