Jump to content

Volvo Penta KAMD 44 erfaringer


Kork

Recommended Posts

Er ute å titter litt etter ny båt som skal være klar for bruk til våren. I den forbindelse tenkte jeg å spørre etter litt råd og veiledning. Har sett en Sealine F37 med Volvo Penta KAMD 44 (260hk), er det noen her som har erfaringer med de motorene og evnt båttypen som kan komme med noen tips/innspill ???? Motorene er 2000mod og gått kunn 350 timer. Hvordan er forbruk f.eks ?

Redigert av Kork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

KAD44 var en av de første fra volvo med 4 ventiler pr sylinder. Ergo er tidsintervallet kort. det ber litt krøkkete laget, men motoren i seg selv var fin. Fin gange, balansert og fint.

mvh

bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Har KAD44 og skal justere ventilene selv i vinter,tror ikke det skal være så mye hokus pokus. Muligens den motoren med mest dokumentasjon og verkstedsmanualer i dokumentarkivet på baatplassen. Ta en titt der hvis du vil bli kjent med motoren. Jeg bruker 35l/t på marsj 3300omdr/min. Båtmagasinet har gjort en test hvor de sammenligner KAD44 og AD41 - her er mye data om forbruk ol.AD41 mot KAD44 (fikk feilmelding sist jeg sjekket lenken men har pdf hvis siden er slettet) 

Redigert av Dag-Håkon (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...