Jump to content

Hva ville vært den ideelle redningsvesten for seilere og hvorfor?


heidibo

Recommended Posts

Nei kommer en kunde inn å ber om en redningvest bør det være en ekte redningsvest uten spørsmål om hvor store bølger man skal ut i.

 

Hva er definasjonen på en ekte redningsvest i dag, den med:

150Nm eller den som har 275 Nm flyteevne?

Den med eller uten sprayhood.

Den med eller uten blinkende lys.

Den med eller uten krok for sikkerhetsline.

Den vesten med oppblåsbare lunger eller den med faste flyteelementer i.

Eller det rådyre passformet vestene (Spinlock? vestene).

Listen her kan en faktisk bare fylle på her, det er så mange forskjellige.

 

Forsvare bruker som regel disse med faste flyte elementer med sprayhood, Politiet med oppblåsbare vester, Kystvakta ?

Oss seiler bruker og supplere etter forholdene og hvor en seiler hen?

 

:confused::confused:

Redigert av Trond Aasvoll (see edit history)

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Redningsvest til seilere har noen spesielle kriterier i forhold til hva som kreves ved bruk i regatta. Spinlock har laget en oppblåsbar vest som er ment for bruk blant seilere. Denne har blitt veldig populær, i hvertfall hos oss.

 

http://tolema.no/Avdelinger/Produkter/Kl%C...st,-str-3.aspx#

http://www.spinlock.co.uk/productitem.asp?...&t=Deckvest

 

Her litt info...

 

MVH

Tolema as

Trond Iversen

Link to post
Share on other sites

Takk igjen for mange gode innspill!

 

Slik det ser ut til nå blir det en utvikling av en hybrid vest for inshore seiling. Som har flyteelemter slik at samme hva som skjer så vil en flyte. Og så noe oppblåsbart (eller lignende) som øker oppdriften samtidig gir krage for hode og snudd personen rett vei. Hvordan akkurat dette skal gjøres kommer frem gjennom prosessen jeg skal igjennom nå.

 

Jeg er fortsatt interessert i innspill fra dere. Så om dere kommer på noe mer eller det er flere som leser dette så skriv! :)

Både ideer og inspirasjon fra andre produkter eller opplevelser.

Link to post
Share on other sites

Det finnes noen av disse allerede,men dyre. Her, klippet:

 

BALTIC RIB Hybrid

Utviket for bruk under ekstreme forhold.

Både fast flytematerial og oppblåsbar. Integrert

hette, VHF-holder og inspeksjonsvindu for

kontroll av oppblåsningsmekanismen. Feste

for nødlys, knivholder og navnskiltlomme.

Godkjent sikkerhetssele med D-ring.

Kraftige løftereimer for sikker berging.

Sikkerhetsklasse Newton 150

Art. nr. Varebeskrivelse Pris

38686 BALTIC - RIB Hybrid 4 025,00

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Det finnes noen av disse allerede,men dyre. Her, klippet:

BALTIC RIB Hybrid

 

Ja, har sett denne. Og den er sikkert bra til sitt formål, men min hovedoppgave er å få vesten til å bli et attraktivt og intuetivt produkt som folk har lyst til å bruke. Ikke fordi de må, men fordi de vil. Baltig Rib har ikke den effekten er jeg redd for. Når jeg skriver attraktivt mener jeg både når det gjelder sikring, komfort, funksjon, integrering med andre produkter, style og ergonomi.

 

Men godt innspill :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...