M/S Bastard Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Kan det monteres ett cav filter med vannutskiller mallom tank og ovn, lurer på det da jeg har noe vann på tanken. Kanskje ikke så lett og få luget ett slikt filter da jeg bare har fritt fall mellom tank og ovn. Eller finnes det andre løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 (redigert) Ser Shelby har filter/vannutskiller i sin prisliste.... 480kr. for det.. 135kroner for innsats... Står ikke noe om nipler etc.... En telefon er kanskje ikke så dumt?? 51 49 10 65 til verkstedet.. Michael kan kanskje gi deg gode tips... Redigert 15.November.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 Da skal jeg ta en telefon, må sjekke hva slags filter opplegg de har. Jeg har nemlig et cav filter med utskiller liggende, ville hvert bra om jeg kunne brukt det Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 15.November.2009 Del på Facebook Svart 15.November.2009 leita litt runt om og kan vel bli feil å ha i båt dette ja siden den blir veldig varm under... den bør vel settes på varmeskjold. Utrolig snedig ovn, med slikt åpent dryppsystem. Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 Jeg har omsider fått instalert en Refleks 66 MK i sjarken min, men har nå i prøvefasen hatt litt trøbbel med at den slokner om man lukker døra til styrhuset og det ryker noe fryktelig der inne. Med døra åpen derimot brenner den stødig og godt når den har blitt skikkelig gjennomvarm, så dette har åpenbart noe å gjøre med trykkutligning mellom ute og inne og/eller ovnenes (manglende) tilgang på luft. Det sitter minst to friskluftventlier montert på dekk og på taket som skulle sørge for nok luft og at trykket skulle klare å utlignes, men noe er feil. Er det noen som tør gjette på hva problemet er og hvordan man løser det? Styrhuset på sjarken min er ikke stort større enn på en Myra 22 for de som kjenner til den. Må det flere ventiler til og hvor bør de i så fall plasseres? Det skal sies at pipa ikke sitter høyt nok og at den ikke er av H-typen, men siden ovnen brenner godt også i vind når styrhusdøra er åpen tror jeg ikke at kort pipe er den eneste årsaken til problemet. Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2012 Del på Facebook Svart 17.April.2012 Da ville jeg montert ventil i bunn på døra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.