Jump to content

Innstillinger på refleksovn


Westcruiser 32

Recommended Posts

  • 2 år senere...

Jeg har omsider fått instalert en Refleks 66 MK i sjarken min, men har nå i prøvefasen hatt litt trøbbel med at den slokner om man lukker døra til styrhuset og det ryker noe fryktelig der inne. Med døra åpen derimot brenner den stødig og godt når den har blitt skikkelig gjennomvarm, så dette har åpenbart noe å gjøre med trykkutligning mellom ute og inne og/eller ovnenes (manglende) tilgang på luft. Det sitter minst to friskluftventlier montert på dekk og på taket som skulle sørge for nok luft og at trykket skulle klare å utlignes, men noe er feil.

 

Er det noen som tør gjette på hva problemet er og hvordan man løser det? Styrhuset på sjarken min er ikke stort større enn på en Myra 22 for de som kjenner til den. Må det flere ventiler til og hvor bør de i så fall plasseres? Det skal sies at pipa ikke sitter høyt nok og at den ikke er av H-typen, men siden ovnen brenner godt også i vind når styrhusdøra er åpen tror jeg ikke at kort pipe er den eneste årsaken til problemet.

 

Takker for tips

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...