Jump to content

bensinpumpe på mercruiser 5.7 efi bråker

22junior

Recommended Posts

Heisan, er helt ny i forumet men håper noen kan hjelpe meg. Har nylig kjøpt en 2000 mod mercruiser 5.7 efi hvor bensinpumpe bråker. Noen påstår

at dette er fordi jeg ikke har retur på bensin mens andre påstår at dette ikke er på mercruiser efi eller volvo penta efi.:discuss:

Hadde tidligere en 99 mod. volvo penta 5.0 gi efi. som ikke hadde retur og hadde heller ikke noe støy fra bensinpumpe hva gjør jeg :crazy::confused:

kan dette ha noe med hva slags bensinfilter du bruker ,det står i manualen at bensinpumpen og det fabrikk monterte filteret er designet for å fungere sammen og at man ikke skal koble andre filter eller vannutskillere mellom tanken og motor.

på min båt er det kun det orginale filter som skiller ut vannet.

jeg prøvde å laste opp en fil fra boken hvor dette står.

kanskje filteret du bruker er problemet ?

Jeg har en 2000mod MERCRUISER 5,7 EFI i båten min.

jeg kan sjekke på den ,men hvordan ser jeg om det er retur ( er ikke dette et et rør som går i retur til tanken ?)?

Enkelte av disse pumpene bråker sinnsykt,men ser ut til å fungere år etter år,selv om dem høres ut som dem skal havarere :crazy: Ta en tlf til Ravns Garage og snakk med Bent

takker for forslagene. jo det skal være en returslange til tanken hvis du har retur fra bensinpumpen.

(tror foresten ikke dette er årsaken til at den bråker likevel)

det er originalt og riktig filter som står på og pumpen er den som sto på fra motoren var ny.

Er det noen som har tlf til ravns garage..

Jeg har en 2000mod MERCRUISER 5,7 EFI i båten min.

jeg kan sjekke på den ,men hvordan ser jeg om det er retur ( er ikke dette et et rør som går i retur til tanken ?)?

Enkelte av disse pumpene bråker sinnsykt,men ser ut til å fungere år etter år,selv om dem høres ut som dem skal havarere :crazy: Ta en tlf til Ravns Garage og snakk med Bent

takker for forslagene. jo det skal være en returslange til tanken hvis du har retur fra bensinpumpen.

(tror foresten ikke dette er årsaken til at den bråker likevel)

det er originalt og riktig filter som står på og pumpen er den som sto på fra motoren var ny.

Er det noen som har tlf til ravns garage..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...