klikk Startet 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2009 Prøver å finne ett greit ekkolodd i prisklasse under 2000,-. Skal brukes i åpen båt til fiske og setting av teiner. Kanskje først og fremst for å se hva slags bunnforhold det er, om det er fjell eller sandbunn etc. Har sett på Garmin og Humminbird, men er usikker på hvor viktig det er med 2-stråler og flere frekvenser etc. Det er kanskje greiest med hekksvinger. Jeg har mulighet til å montere svinger inne i dobbeltskrog, men vil helst unngå gjennomgående svinger. Noen som har tips til hvilken modell som er egnet og hvor jeg bør bestille..? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Et enkelt 1-stråle ekkolodd gjør nytten for den bruken du skisserer her. Eagle har billige slike, ned mot tusenlappen. Tror heller ikke Humminbird er så dyre. Om du kjøper med hekkgiver kan denne også limes innvendig, om du ønsker det. Støttes opp så den står bent og limes med sakteherdende epoxylim. NB: Sjekk med giveren i en pose vann først for å finne stedet i båten som gir best signal! Luftblærer i støpen ødelegger signalet... Jeg har hekkgiver innvendig i min båt, klarer å finne bunn ned til 280 meter ig viser grei nok bunnprofil til mitt bruk, i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
ahamm Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Har hatt dette i et par år. Godt fornøyd. Plutselig har du brukfor to frekvenser Eagle Fish Easy 245 DS http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17074324 Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
ahamm Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 (redigert) Dobbel..... Redigert 2.Oktober.2009 av ahamm (see edit history) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
abbor Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Støtter forslaget om Eagle 245DS, dette er det beste loddet på det norske markedet for under 2000kr. Så på et annet forum her om dagen at det var en som hadde kjøpt et 245DS hos Hvaler Båtservice for 1435kr, det er en bra pris. Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2009 Flott, takk for tips! Da bestiller jeg en Eagle 245ds. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.