Å i sava Startet 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2009 (redigert) Ser at EGNOS nå er aktivert http://www.digi.no/824779/eus-egnos-gjor-gps-mer-noyaktig Er kartplotterene av nyere dato (3-4år) klargjort for dette eller må man inn i software og skrive til en protokoll? Har ikke så mye peil på dette men noen av baatplassens medlemmer vet gjerne ha som skal til? Redigert 2.Oktober.2009 av Å i sava (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 EGNOS er implementert i nyere GPS mottagere. Du må sannsynligvis gå inn i menyene på plotteren din for å aktivere støtte for EGNOS. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Naurstad Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Bruker PC basert løsning, så her må jeg sjekke om gps`n er beregnet for EGNOS. Ellers må jeg gå til innkjøp av denne. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Mulligan Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Var iallefall ikke oppe og gikk i morges. EGNOS kanalen på Trimble'en sa "idle". Og Furunoen mottok ingen korreksjoner i modus 02. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Var i båten og noterte meg at det var aktivitet i EGNOS displayet på Trimble'n. Furunoen var også gått i differensiell modus. Så da har de vel fått det til å virke. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Egnos transponderene "står" i geostasjonære satelitter. Det må vel bety en begrensning på høye breddegrader? Har dette noen praktisk betydning? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 For oss rundt Oslofjorden? Nix. Hele Norge dekkes, men i Barentshavet blir det dårlige greier. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Greit at fastlandsnorge ligger innefor fotavtrykket, men basert på mine bergninger, som kan være feil, så vil Artemis ha en elevasjon på ca 200 i Oslo og ca 100 på Nordkapp. Det betyr mye atmosfærisk og ikke minst topografisk demping av signalet. Tror ikke at man får mye glede av Egnos i Sognefjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.