Bjørn Løvjomås Startet 3.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2009 Hei Sønnen min lurer på å kjøpe seg en eldre utgave av GH 10, har dere noen ideer om hva man bør sjekke med disse båter mht feil og mangler. Vi skal reise og se på denne båten i løpet av denne dagen, så jeg hører gjerne fra dere Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars Hansen Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Hei, Jeg har hatt GH10 selv. Dette er ikke akkurat noen god sjøbåt, panker og slår fælt. (Det samme gjør forøvrig GH 14) Prøv heller å få tak i en GH 11, den har et helt annet skrog, som går mye finere i sjøen. GH 11 std. har ikke skum i dobbelbunnen, vet ikke hvordan det er på GH 10. Kjøp for all del ikke gammel båt med skum i dobbelbunn, da er du nesten garantert problemer. Ellers er det vel bare å bruke øynene, se etter sprekker i laminat, gamle reparasjoner under vannlinjen osv. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 hvordan ser man at der er skum i dobbelt bunn? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hans-Petter Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 vi har hatt gh 10 med 9,9 motor , var veldig fornøyd med båten,dette var en eldre utgave,god båt isjøen for å vere så liten. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 hvordan ser man at der er skum i dobbelt bunn? Det får du nok svar på her om noen strakser vil jeg tro... Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 det haddde vært flott Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Double Weber Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Jeg hadde også gh10 m.9,9 en gang. Den gikk bra på flatt vann men når det ble litt bølger fikk den problemer. Det spruter og hopper veldig. Den er ganske flat så den skjærer ikke bølger no særlig godt. Ble da frakjørt av wither og storebror gh11. Den er mye skarpere og sjødyktig. Ville gått for en gh11 hvis mulig. Det er plenty av de til salgs for tiden. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 skjønner at GH 11 er en bedre båt, budsjettet, er dog noe stramt for gutten, han har slik en vanskelig far som sier at denne gangen må han stå på egne ben, økonomisk. Og den GH 10 vi har i kikkerten koster 2500,- Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Double Weber Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Da kjøper han den uten motor? Regner med dere har en påhenger liggende da eller. 9,9? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Gutten har en 9,9 mariner fra 93, kjøpt av Goggen her på forumet, vi er svært fornøyd med den. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Double Weber Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 (redigert) 2500 er jo veldig billig. Han får seg en god erfaring med den båten. Jeg har mange gode minner fra min tid med ghen. Det er vel DENNE dere skal kikke på da? Greit at det ikke er så langt å kjøre. Redigert 3.Oktober.2009 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Båten har ikke vært på vannet siste år, er ikke så pen i lakken,men får med lakk så han kan male den selv. Burde kanskje fått den på vannet for å teste on den er tett. ?? Og dette med skum?? hvordan kan jeg se det, skjære et stort hull Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 DENNE[/url] dere skal kikke på da? Greit at det ikke er så langt å kjøre. Helt riktig han har lovet å holde den av til meg til i kveld, ellers hadde jeg aldri våget å gå med på å vise annonsen på denne måten, hehe Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Double Weber Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 (redigert) Gjeldende skum. Tror ikke (bare synsing altså) det er skum i den båten. Min gh var også av en eldre type, og den hadde ikke skum i dobbeltskroget. Jeg kunne f.eks kjøre min opp på en strand og tippe hele båten på høykant for så å skru ut en plugg som var akterut. Da ville alt vannet som hadde samlet seg inni den renne ut. På min var det montert en slik metall stripe på kjølen for beskyttelse. Det var ikke en veldig grei løsning da den var skrudd med skruer rett inn i dobbeltskroget. Disse løsnet og det ble lekasje inn i dobbeltskroget. Den sank en gang pga akkurat det. HER er en tråd på forumet om skum i dobbeltskroget. Redigert 3.Oktober.2009 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bernt Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Vi har en Gh 10 fra 80 tallet med 9,9 (15) og er veldig fornøyd Både far og barna, sikkert mye annet som er bedre men bra nok til prisen vi ga for den. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Har vært å kikket på båten nå, tilsynelatende var skrogbunn uten særlige skader. Det var imidlertid forsøkt å reparere noe rundt motorfestet på akterspeilet. det var også montert konsoll, som hadde sprukket bittelitt mot innfesting i båten. Lakken var ikke fin, men det er nok lettere å gjøre noe med. Eier er desverre i Nordsjøen, så det blir nok vanskelig å få prøvd på vannet Hva mener dere man får for 2500,- Det er jo ikke akkurat store summer?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Double Weber Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Kan ikke forvente all verdens for den summen. Men hvis dere har litt interesse og pågangsmot kan dette bli et fint prosjekt for far og sønn. Noe å holde på med i vinter. Har hatt mange fine opplevelser sammen med min far der vi har holdt på med båtene mine opp igjennom. Har lært mye om båt, arbeidsmoral og fått kjenne på følelsen av mestring. Kjempefint. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Vi har en Gh 10 fra 80 tallet med 9,9 (15) og er veldig fornøyd Både far og barna, sikkert mye annet som er bedre men bra nok til prisen vi ga for den. Er det lov å spørre ca hva du gav for båten, og om det er lenge siden? PS tar sjansen på å sitere hele inlegget, ble vanslelig å redigere noe bort?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hans-Petter Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 (redigert) til den prisen , løp og kjøp . med litt egeninsatts så har du en grei båt til neste sesong. Redigert 3.Oktober.2009 av hpb70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 driver i tenkeboksen nå, men spørs om det ikke blir til det ja Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chipsrederx85 Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Hvis båten er ok så er det bare å slå til! Men ville selv ha valgt GH 11. Den er stødigere og talker sjø bedre. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 da er bud insendt, så får vi se hva som skjer, det må jo være lov å prute litt Takk for gode innspill, og forresten, velkommen til forum EV.spider, om du leser dette da Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Double Weber Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Lykke til. Dere får sikkert mye glede med den. Hvis dere får tilslag da. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Chipsrederx85 Svart 3.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 Takk Agder840 Lykke til og gi oss en opdatering videre da! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2009 det kommer, når/hvis jeg får svar Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.