Jump to content

Erfaringer med GH 10


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har hatt GH10 selv. Dette er ikke akkurat noen god sjøbåt, panker og slår fælt. (Det samme gjør forøvrig GH 14)

Prøv heller å få tak i en GH 11, den har et helt annet skrog, som går mye finere i sjøen.

 

GH 11 std. har ikke skum i dobbelbunnen, vet ikke hvordan det er på GH 10. Kjøp for all del ikke gammel båt med skum i dobbelbunn, da er du nesten garantert problemer.

 

Ellers er det vel bare å bruke øynene, se etter sprekker i laminat, gamle reparasjoner under vannlinjen osv.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde også gh10 m.9,9 en gang. Den gikk bra på flatt vann men når det ble litt bølger fikk den problemer. Det spruter og hopper veldig. Den er ganske flat så den skjærer ikke bølger no særlig godt. Ble da frakjørt av wither og storebror gh11. Den er mye skarpere og sjødyktig. Ville gått for en gh11 hvis mulig. Det er plenty av de til salgs for tiden.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Båten har ikke vært på vannet siste år, er ikke så pen i lakken,men får med lakk så han kan male den selv.

Burde kanskje fått den på vannet for å teste on den er tett. ??

Og dette med skum?? hvordan kan jeg se det, skjære et stort hull :crazy:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Gjeldende skum. Tror ikke (bare synsing altså) det er skum i den båten. Min gh var også av en eldre type, og den hadde ikke skum i dobbeltskroget. Jeg kunne f.eks kjøre min opp på en strand og tippe hele båten på høykant for så å skru ut en plugg som var akterut. Da ville alt vannet som hadde samlet seg inni den renne ut.

På min var det montert en slik metall stripe på kjølen for beskyttelse. Det var ikke en veldig grei løsning da den var skrudd med skruer rett inn i dobbeltskroget. Disse løsnet og det ble lekasje inn i dobbeltskroget. Den sank en gang pga akkurat det.

 

HER er en tråd på forumet om skum i dobbeltskroget.

Redigert av Double Weber (see edit history)

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Har vært å kikket på båten nå, tilsynelatende var skrogbunn uten særlige skader.

Det var imidlertid forsøkt å reparere noe rundt motorfestet på akterspeilet.

det var også montert konsoll, som hadde sprukket bittelitt mot innfesting i båten.

Lakken var ikke fin, men det er nok lettere å gjøre noe med.

Eier er desverre i Nordsjøen, så det blir nok vanskelig å få prøvd på vannet :headbang:

Hva mener dere man får for 2500,- Det er jo ikke akkurat store summer??

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Kan ikke forvente all verdens for den summen.

Men hvis dere har litt interesse og pågangsmot kan dette bli et fint prosjekt for far og sønn. Noe å holde på med i vinter. Har hatt mange fine opplevelser sammen med min far der vi har holdt på med båtene mine opp igjennom. Har lært mye om båt, arbeidsmoral og fått kjenne på følelsen av mestring. Kjempefint. :smiley:

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

Vi har en Gh 10 fra 80 tallet med 9,9 (15) og er veldig fornøyd Både far og barna, sikkert mye annet som er bedre men bra nok til prisen vi ga for den.

Er det lov å spørre ca hva du gav for båten, og om det er lenge siden?

PS tar sjansen på å sitere hele inlegget, ble vanslelig å redigere noe bort?? :wflag:

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...