Jump to content

Erfaringer med GH 10

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Du får ha lykke til med ny båt! Denne kommer du til å kose deg med. Minner meg om tida før jeg fylte 15. Vi raste rundt i with`er, gh`er og SP`er. Den båten som imponerte meg mest var nok GH 11, men ikke før den fikk 20-40 hk på hekken. Da var den leken. Med 9,9 var det SP 10/VX 11/vicky 11 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=19250287(samme båten) som var raskest. GH 10 og 10" with oppførte seg nogenlunde likt - De slo en del. Men det var mye båtglede!

Neste hakk opp for deg bør være Musling/ Wesling 14. Jeg hadde en slik med 3 syl. 60 hk med powertrim/tilt. Dette var kjempegøy. Meget god i sjøen til bare 14 fot å være.

LYKKE TIL!! :cool:

Redigert av tomu (see edit history)

Hadde GH10 som første båt selv,og husker hvor høyt oppunder taket jeg var første gangen den kom på vannet.

Gleder meg på Deres vegne,båten er god som gull!

Litt flat i bunnen og en tendens til å overplane er bagateller som neppe påvirker din sønns glede over å ha egen båt.

Slike ting er det bare gamle gretne gubber som gidder å bry seg om.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Når det gjelder skum i dobbelskroget, så er ikke det på GH 10. De eldre hadde tretofter, mens de som er nyere har luke bak. Har støpt opp en slik som jeg fikk på Hvaler. denne var ødelagt i stom og hadde en 10cm flenge langs hele bunnen. Monterte inn en drensplugg bak og monterte 25 Johnson. Det ble for drøyt og skiftet til 9,9. Perfekt kombinasjon.

Lykke til både du og poden

Lykke til både du og poden

Takk skal du ha Marida, tror nok det holder med 9,9/15 hk på denne ja.

Der er montert inn en plugg i denne båten og, så det satser vi på fungerer bra.

Som de fleste har lagt merke til er også poden kommet innpå denne tråden. :seeya:

Så han får nok studere og lese seg til litt båtstoff i arkivet her :smash: , kanskje det blir båtfolk av han og. :flag:

Endelig ble det Bobåt

• 12 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...