Jump to content

Kjøp av eldre kartplotter.


josefsen

Recommended Posts

Jeg solgte en Simrad CP33 for 4K i våres. Fin fargeplotter med 4" eller 5" skjerm..

her er en til 4K, litt over det du har. men allikevel: Kartplotter 6" skjerm

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hei! jeg har denne tilsalgs på finn for tiden: finnkode 19272505. Kansje litt i overkant av det du vil bruke, men denne bruker helt vanlig nt c-map brikke som jeg ser folk selger på finn til 500-1000,- Ny brikke koster over 2000,-

 

Skjermen er forøvrig 6,4" noe som er ganske stort i denne klassen;-)

Link to post
Share on other sites

Grunnen til å spørre om bruksområde:

Jeg mener man kommer langt med papirkart (som du jo alltid har) og en liten håndholdt GPS - spesielt hvis du har en saktegående båt og gjerne seiler litt lange åpene strekk. Du får en for under 1000-lappen. Med litt trening plotter du raskt posisjonen i papirkartet eller legger inn WP i GPS'en fra kartet. Men du må ha et bord (ev. en løs plate) og navigasjonspasser + linjal.

Link to post
Share on other sites

Grunnen til å spørre om bruksområde:

Jeg mener man kommer langt med papirkart (som du jo alltid har) og en liten håndholdt GPS - spesielt hvis du har en saktegående båt og gjerne seiler litt lange åpene strekk. Du får en for under 1000-lappen. Med litt trening plotter du raskt posisjonen i papirkartet eller legger inn WP i GPS'en fra kartet. Men du må ha et bord (ev. en løs plate) og navigasjonspasser + linjal.

Link to post
Share on other sites

Navman plotteren har riktignok 6,4" skjerm men bare 320x240 oppløsning og ikke av de mest lyssterke skjermene heller.

 

Vil heller anbefale en Lowrance GlobalMap 5300C iGPS til 4300kr. Denne har 5" skjerm og 480x480 oppløning og en skarp og lyssterk skjerm. Jeg har kombimodellen LMS-525 som er identisk bortsett fra ekstern GPS antenne og innebygd ekkoloddmodul.

 

Lowrance GlobalMap 5300C på Finn.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...