Hillmar Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Det der får jeg ikke til å stemme. Har du no litteratur som forklarer dette? Hvis det er som du sier så ville jo offshorebåtene også hatt nytte av dette siden det gir minst "drag", eller mener du at de må ha litt "sug" i skroget for å holde seg nede? Da ville jeg trodd at det ville vært bedre med ru overflate og heller dra av litt på gassen. I følge deg vil den da gå like fort som med glatt skrog og mere gass, men siden man trenger mindre gass sliter det mindre på motorene og du kan fule mindre(mindre vekt)... Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Ops Pratet meg selv litt ut i granskogen Kan ikke forklare det! Du får heller ringe til en Offshore-fører og spørre hvorfor de bruker polert skrog. Jeg ble litt usikker sjøl no. Men jeg bryr meg ikke om Offshore båter, jeg kjører ikke 70 knop i luften og da trenger jeg ikke å sette meg inn i koffor de gjør det og koffor de ikke gjør datt. Tar selvkritikk Sitér dette innlegget Link to post
Hillmar Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Hehe. Med innlegget mitt tenkte jeg egentlig å stille spørsmålstegn ved det du sier om at båten glir bedre med ru bunn og ikke andre veien. Jeg mener at et polert skrog glir lettere i vannet enn et ruglete, og sliter med å forstå det du sier om "luftpute" ol. hvor kommer luften fra? Så vidt jeg har fått med meg så kjører de fleste racingbåter (også de som absolutt ikke går så fort som formel offshore båtene) uten bunnstoff, og de som har bunnstoff har hardt bunnstoff som de polerer og ikke det vanlige selvpolerende ruglete bunnstoffet... Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Håper du ble litt klokere på svaret Hvis ikke, er det bare å spørre! Syntes ikke det var lenge siden du meldte deg inn på BP for å lære som du sa. Virker som du har lært utrolig mye på kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 med primer så hindrer det at vannet trekker inn i båten Så bruk bunnsmøring uannsett. Kankje skal neste man som kjøper båten bruke den på sjøen? Da smører han på bunnstoff selv... Er det slik at du kaller primer også for bunnsmøring?Eller mener du at man skal ha primer og bunnstoff uansett? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Hasla 26 Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 (redigert) Og du kan smøre på primer og bunnstoff med rulle eller kost bare ett tips Redigert 4.Oktober.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.