Jump to content

Trengs egen vannpumpe til Jabsco Quiet Flush Electric Toilet

Birchwood 320

Recommended Posts

Kjøpte et nytt slikt som hadde ligget på lager ein stund. Dette er kanskje ikke heilt komplett. Det er kun ein inn og ein utgang på kvernen/pumpen. Etter bruksannvisning ser det ut til at det skal være egen pumpe på spylevannet. Noen som har vert borti dette???

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Ja det behövs separat tryckvatten till spolning.

Jabsco satserna innehåller en separat membranpump som kan kopplas till sjövatten, men Du kan nog ta vilken membranpump som helst som ger c:a 5-10 l/minut. Koppla någon form av strainer (silfilter) före pumpen om Du tar sjövatten direkt.

Har man gott om färskvatten ombord (=stora färskvattentankar) så kan man koppla spolningen till färskvattensystemet.

Då behövs inte nödvändigtvis någon separat pump, och det lär ju samtidigt minska problemet med urinsten i toaslangarna.

Redigert av ebonita (see edit history)

Det er riktig som ebonita sier. Disse toalettene finnes i to varianter, en med separat vannpumpe for sjøvannspyling og en med magnetventil for tilkobling til båtens ferskvannsystem.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Kanskje dassen ikke blir så billig likevel da.
Nåja, de koster jo rundt 10 båtlapper her til lands.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...