Magne A. Startet 3.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2009 Hei.. har i høst gjort litt på propellanlegget, byttet cutlesslager (1,5 mm slark) og byttet simmeringene i pakkboksen, når jeg så skal skyve på plass akslingen i klemflensen oppdager jeg at det er slark i akslingen ut fra gearhuset (Yanmar 3HM35), (gearet har også hatt en summelyd, ikke veldig plagsom) Er dette helt uaksptabelt og kan det ha noe med lyden å gjøre ? Lyden har ikke endret seg de siste 400 timene Innbiller meg at det kan skyldes feil oppretting av motor, men begynner ikke å demontere gear hvis dette ikke er uvanlig.... Noen som har erfaring ? Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Ikke mye erfaring på forumet, iflg. Yanmar er det på nytt gear 0-0,1 mm slark på utgående aksling fra gearet, (KBW10-E gear).... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Er trøsten til akselen i dette lageret? Hvis så, så ville jeg byttet det før kommende sesong setter i gang. Ikke noe å dra på ferie med det Redigert 7.Oktober.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 og sim sala bim...så begynner olja å renne ut Det er ikkje lenge en simmering holder tett med så mykje slakk. Skift i vinter du Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Magne A. Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Blir nok å studere gearet nå jaog deretter blir det grundig sjekk av oppretting av motor, så blir det nok båtferie i 2010 også :flag: Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 That`s the way I like it yeah Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.