margarus Startet 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2009 hei igjen. nå står motor og båt på land så tenkte å ta en service i løpet av høst vinter nå på motor. deriblant skifte 2 nedre foringer på stammen. di er ganske utslitte og det gir endel dødgang når jeg tar tak i toppdekselet og skal dra motoren opp. hvor kan jeg få bestilt dette i norge \ utlandet ? skulle gjerne også hatt no tegninger av stamme og di delene jeg trenger? dette gjelder en mariner 40hk lang stamme. 1986 modell. også ett spørsmål til. noen som har erfaringer med forgasser rens i tanken? slik som man har i bilbensinen ? motor har begynte og fjuske litt på topp turtall i det siste uten at jeg har gjort noe med den. kan grunnen være litt for mye olje i bensin ? begge plugger er sjokolade brune og fin farge. komp test er bra litt over 9 på begge sylindere Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 (redigert) En Mariner er fra 86 er det samme som en Yamaha så da finer du sikkert litt lettere forhandlere\deler F.eks Her Redigert 4.Oktober.2009 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 Dele tegninger kan du finne her Har også en deleskisse her ( 1986 Mariner, dog litt usikker på det er den rette ( er 3 litt forskjellige modell skisser det året )) noen som har erfaringer med forgasser rens i tanken? slik som man har i bilbensinen ? Demonter forgasserne og rens de ordentlig, blir mye bedre resultat . begynte og fjuske litt på topp turtall i det siste uten at jeg har gjort noe med den. kan grunnen være litt for mye olje i bensin ? Prøv og bytt plugger... bruker du mere en 5 > 6 % olje kan du redusere litt, alt under 4% er uproblematisk ( kan være en må bytte plugger "litt" oftere ellers ikke noe problem ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
margarus Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 sitter her og skal bestille men finner ikke helt ut av det. den siden du linket til arne kjetil. den var grei. fant fram med en gang. det er delenr 17 på bilde jeg trenger. http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/O...%201/parts.html på denne siden her søker på yamaha motorer. finner ikke den foringen jeg trenger her. ser jeg på feil bilde ? eller det en annen patent på yamaha? venter litt med bestilling til jeg har funnet ut av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 (redigert) på denne siden her søker på yamaha motorer. finner ikke den foringen jeg trenger her. ser jeg på feil bilde ? eller det en annen patent på yamaha?venter litt med bestilling til jeg har funnet ut av dette. Skal du ha deler til Mariner leter du blant deler til Mariner , selv om motoren er basert på Yamaha trenger den ikke å være ren raset.. Problemet med Mariner er at den kan være Mercury eller Yamaha.. ELLER noe midt imellom , hvis bildet mitt stemte med din motor er stammen basert på Mercury ( er basert på Mercury systemet, men er ikke Mercury ... ), de har brukt dette systemet siden 60 tallet ... Arne kjetil Redigert 4.Oktober.2009 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
margarus Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 ok da bestiller jeg fra mercury. jeg ser vertfall på tegningen at det passer. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 217 dollar 1250kr for 2 stk gummi foringer!!. 79 dollar bare i frakt for en papir konvolutt. det var litt i meste laget syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 4.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 217 dollar 1250kr for 2 stk gummi foringer!!. 79 dollar bare i frakt for en papir konvolutt. det var litt i meste laget syns jeg. Pris i Norge er 815,56 pr stk.... ( Ravns garage )... Ang frakta kan du sjekke litt, USPS har frakt muligheter helt ned til $11.- ( USPS First-Class Mail® , vekt 1 pound ). Du kan sjekke om Sierra, Mallory, GLM kan tilby disse delene ( uoriginale deler ), men de er antagelig ca like dyre.... Er du helt sikker på at de må byttes da ?? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
margarus Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2009 jeg har jo ingen problemer med og kjøre men det er vell 2 cm fri gang når jeg tar tak i fks kavitasjons platen og nykker motor frem og tilbake mens den står på båten. altså gummien er nedslitt. skal se litt mer på det. syns di var litt vell dyre ja til en så gammel motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.