toholthe Startet 4.Oktober.2009 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2009 I overgangen mellom kjøl og båt sliter jeg med at det epoxysparelen sprekker opp og at det ruster innenfor. Jeg slipte ned hele kjølen og la VC17TAR for to år siden, og har ikke rust noe annet sted. Mellom kjøl og båt er det jo umulig å komme helt til med vinkelsliper. Tror uansett det ville sprekke opp selv om jeg fikk bort all rust her. Tror dere det er rusten eller bebegelsene som gjør at det sprekker opp? Noen som har noen ide om hvordan jeg kan fikse dette. Har lyst til å ha en jevn og hard overgang. Sika og tilsvarende er derfor ikke noen løsning. T Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 (redigert) Jeg tror ikke jeg har sett noen som bruker hard epoxy der. Til det er det for store krefter som er nødt til å gi bevegelse. Jeg har hatt båten min hos proffe båtbyggere, og de bruker en type sika bare som forsegling og avrundet fuge. Epoxy er ikke bevegelig, og jeg er ganske sikker på at du bare får problemer med å bruke det. Hva slags kjøl er det på en Omega?? Redigert 4.Oktober.2009 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
toholthe Svart 4.Oktober.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Det er en kort finnekjøl. De båtene jeg har sett på har en veldig jevn og fin overgang. Man får vel ikke til det med en myk masse? Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 4.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2009 Det som ble lagt på min båt var ganske avrundet og fint. Men det var ikke mengder. Avrundet med en finger, og det er like pent enda. Men det er helt vanlig at bunnstoffet slipper og sprekker litt der. Bevegelsen blir ikke tatt opp av denne massen, den bare beskytter overgangen. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.