Jump to content

Kjenner noen registrering V4058 Vegaværing?

GeirOtto

Recommended Posts

Lettere å få låne penger uten sikkerhet, enn å registrere båten frivillig i småbåtregisteret :headbang:

Vi har en ukjent eier på båten...en gang mellom 1999 og 2005. Men veit kven som hadde den registrert i 1999.

En gjeng med idioter der inne.

Tenkte det var fint å registrere den, slik at feks politi kunne spore båten til oss, om den slet seg løs en natt el.

Menmen. Forsikring og kasko oki uten, så det så :smiley:

Trenger ikkje båten igjenn vi, dersom den sliter seg :giggle:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Kan du legge ut noen bilder av sjarken? Ut fra navnet høres det ut som om den har hatt hjemmehavn på Vega en gang i tiden. Burde være mulig å finne ut av historien.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hadde samme problemet som du har da jeg skulle registrere min båt. Jeg viste hvilket nr. den hadde hvor den kom fra og navnet på båten, men så kom det MENet, den hadde ikke vært registrert på noen år og da holdt det ikke med kjøpekontrakten mellom meg og forrige eier. Prøvde å sende ut forespørsel her på forumet, vist som sagt hvilken hjemmehavn den hadde tilhørt. Det ble ingen respons, så jeg seiler med en uregistrert båt, men forsikret er den. Lykke til med letingen.

Oj, beklager! Var så opphengt i at du skrev sjark at jeg ikke registrerte at det var en fritidsbåt og ikke en sjark som var fiskeriregistrert.....

Må til med en større detektivrunde på telefon. Begynn med han som du skal kjøpe av, hvem kjøpte han den av, evt. båtlaget der den lå.. kanskje noen husker noe der??. Hvem kjøpte så han den av....tilslutt har du muligens kommet til båtbyggeriet.... Regner med du må ha noen ord på et ark fra hver enkelt slik at historikken på eierforholdet kan bekreftes...

Fikk dette svaret fra småbåtregisteret:

Hei

For eldre båter (10 år og eldre) kan det være vanskelig å spore alle eiere og dokumentere båten helt tilbake til den var ny, men det skal foreligge noe dokumentasjon selv om båten er gammel. Har båten vært registrert tidligere er bekreftelse på dette et eierbevis. Signerte kjøpekontrakter/salgsbekreftelser fra tidligere eiere tilbake i tid er også en god måte å dokumentere båt/motor. Alternativt kan en bekreftelse/erklæring fra tidligere eiers forsikringsselskap på at båten har vært forsikret være med å sannsynliggjøre eierforholdet.

Mvh;

Litt vanskelig når forrige eier ikke svarer :-) men jeg skal stå på. PS! Ikke noe problem å bruke båten, men jeg får bøter på kommunens plasser om jeg ikke har registrert den, og forsikrngen ønsker den registrert.

Litt vanskelig når forrige eier ikke svarer :-) men jeg skal stå på. PS! Ikke noe problem å bruke båten, men jeg får bøter på kommunens plasser om jeg ikke har registrert den, og forsikrngen ønsker den registrert.

HVAFFORNO?!?!

Steike, eg hadde troppa opp til ordfører å fortalt litt om livet utforbi hans vegger.....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...