GeirOtto Startet 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2009 Jeg prøver å få registrert min sjark i småbåt registeret, men får beskjed om at salgsmelding fra forrige eier ikke er godt nok. Har dere noe tips på hvordan jeg kan få registrert båten (V4058 er det gamle registreringsnummer, men det sier ikke meg noe). Småbåt registeret har vist ikke oversikt over det gamle registeret. Sitér dette innlegget Link to post
GeirOtto Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Jaja, ikke mye aktivitet på dette forumet.... Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Hvis det skal være så vanskelig å få registrert en båt som har vært registrert før, da ville jeg latt det være. Får jo forsikret den for det hvis det er det du er ute etter Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Lettere å få låne penger uten sikkerhet, enn å registrere båten frivillig i småbåtregisteret Vi har en ukjent eier på båten...en gang mellom 1999 og 2005. Men veit kven som hadde den registrert i 1999. En gjeng med idioter der inne. Tenkte det var fint å registrere den, slik at feks politi kunne spore båten til oss, om den slet seg løs en natt el. Menmen. Forsikring og kasko oki uten, så det så Trenger ikkje båten igjenn vi, dersom den sliter seg Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Loff Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Mener du det går greit å ha en uregistrert båt i bruk? Er fersk eier av en gammel 28 fot trebåt som ikke har vært på vannet på et par år, den har aldri vært registrert tror jeg.. Dersom det bare er å hive den på vannet (etter nødvendig puss/vedlikehold ), så gjør jeg det. Redigert 7.Oktober.2009 av Loff (see edit history) Sitér dette innlegget Trøndelag Link to post
jandrea Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Registrering er helt frivillig. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Brigg Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Kan du legge ut noen bilder av sjarken? Ut fra navnet høres det ut som om den har hatt hjemmehavn på Vega en gang i tiden. Burde være mulig å finne ut av historien. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gudrun Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Har selv overført en fiskeriregistrert sjark til småbåtregisteret og det gikk uten problemer.... Du må få greie på hva de mangler av dokumentasjon... Er det kopi av kjøpekontrakten, eller? Redigert 7.Oktober.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Hadde samme problemet som du har da jeg skulle registrere min båt. Jeg viste hvilket nr. den hadde hvor den kom fra og navnet på båten, men så kom det MENet, den hadde ikke vært registrert på noen år og da holdt det ikke med kjøpekontrakten mellom meg og forrige eier. Prøvde å sende ut forespørsel her på forumet, vist som sagt hvilken hjemmehavn den hadde tilhørt. Det ble ingen respons, så jeg seiler med en uregistrert båt, men forsikret er den. Lykke til med letingen. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Oj, beklager! Var så opphengt i at du skrev sjark at jeg ikke registrerte at det var en fritidsbåt og ikke en sjark som var fiskeriregistrert..... Må til med en større detektivrunde på telefon. Begynn med han som du skal kjøpe av, hvem kjøpte han den av, evt. båtlaget der den lå.. kanskje noen husker noe der??. Hvem kjøpte så han den av....tilslutt har du muligens kommet til båtbyggeriet.... Regner med du må ha noen ord på et ark fra hver enkelt slik at historikken på eierforholdet kan bekreftes... Sitér dette innlegget Link to post
GeirOtto Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Fikk dette svaret fra småbåtregisteret: _________________________________________________________________ Hei For eldre båter (10 år og eldre) kan det være vanskelig å spore alle eiere og dokumentere båten helt tilbake til den var ny, men det skal foreligge noe dokumentasjon selv om båten er gammel. Har båten vært registrert tidligere er bekreftelse på dette et eierbevis. Signerte kjøpekontrakter/salgsbekreftelser fra tidligere eiere tilbake i tid er også en god måte å dokumentere båt/motor. Alternativt kan en bekreftelse/erklæring fra tidligere eiers forsikringsselskap på at båten har vært forsikret være med å sannsynliggjøre eierforholdet. Mvh; _________________________________________________________________ Litt vanskelig når forrige eier ikke svarer :-) men jeg skal stå på. PS! Ikke noe problem å bruke båten, men jeg får bøter på kommunens plasser om jeg ikke har registrert den, og forsikrngen ønsker den registrert. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Litt vanskelig når forrige eier ikke svarer :-) men jeg skal stå på. PS! Ikke noe problem å bruke båten, men jeg får bøter på kommunens plasser om jeg ikke har registrert den, og forsikrngen ønsker den registrert. HVAFFORNO?!?! Steike, eg hadde troppa opp til ordfører å fortalt litt om livet utforbi hans vegger..... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.