Jump to content

Hvordan få dusjvannet ut av båten?

Aquadoren

Recommended Posts

Utfordringen min er at jeg ikke har noe lavere punkt enn dørken på badet der jeg kan plassere noen tank. Jeg må evt få pumpet vannet til et eksisterende avløp...feks fra vasken? Eller dassen?

Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben..

Jeg ville satt inn et dusjkabinett...

Spøk til alvor: Dersom der er plass, kan du kanskje lage en teakrist på noen få cm høyde, slik at vannet blir liggende under risten. Så kan du fjerne risten og tørke opp vannet etter dusjingen. En rist lignende den jeg har laget på toalettrommet.

014.jpg

I båten min er d et 4 dusjer. Der er det også teakrist, også et sluk under. Det er brukt dusj-lensepumpe som er montert i nærheten av vasken og vannet blir bare pumpet ut i gjennomføringen til vasken. Dette fungerer fint, og jeg har ingen problemer med at dusjvannet kommer opp i vasken.

Det finnes mer eller mindre ferdige løsninger i handelen for å få ut dusjvannet. Hadde dette i en Viknes... Sluk i dørken som du kom til under innerlineren....(måtte bare vite hvor du åonet for å komme til)... Slange mot en plass du kom til og der stod en slik sak som er lagt til tråd til... Behøvde ikke tenke på å starte og stoppe pumpen, alt gikk helt av seg selv. Ved plassering hadde de og tenkt på å komme til for å rense for hår etc... hadde fungert i over 10 år da jeg solgte båten...

http://www.maritim.no/product.aspx?id=1498...upkey=002003020

Redigert av Gudrun (see edit history)
  • 12 år senere...
  • 2 måneder senere...
Knude skrev On 8.4.2022 at 18.10:

Du må opp med slangen fra pumpe. Godt over vannlinje (50 cm)  Så en antihevert ventil for så å gå ned til en skroggjennomføring med kuleventil. 

20220618_075229.png.8d92c90fbc1bde0197b61a57c0c1beef.png

Tenkte å føre slange fra dusjdreneringsboks opp i en bue, med antihevert-ventil, ned og inn på eksisterende vask-drenering via Y-kobling under vasken. Hva tenker du om det?

20220618_075229.png

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...