Aquadoren Startet 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2009 Har en Aquador 26 med dusj på toalettet, men ingen avrenning av dusjvann. Lurer litt på hvor dette vannet vanligvis pumpes ut? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Trophy Svart 6.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 I de båtene e har hatt så er der avløp/sluk med slange ned til en boks/tank under dekk. Denne har en lensepumpe som pumper det ut gjennom en skroggjennomføring. Skal ikke så my til å lage dette selv hvis det mangler.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Aquadoren Svart 6.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2009 Utfordringen min er at jeg ikke har noe lavere punkt enn dørken på badet der jeg kan plassere noen tank. Jeg må evt få pumpet vannet til et eksisterende avløp...feks fra vasken? Eller dassen? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
chrisrik Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Er ikke det veldig rart, om Aquador har fiksa dusj med ikke avløp!? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Ribtjenester Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Jabsko dusjpumpe Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
nimbuster Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Jeg ville satt inn et dusjkabinett... Spøk til alvor: Dersom der er plass, kan du kanskje lage en teakrist på noen få cm høyde, slik at vannet blir liggende under risten. Så kan du fjerne risten og tørke opp vannet etter dusjingen. En rist lignende den jeg har laget på toalettrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Det finnes jo avløp på andre Aquador 26, så jeg får sjekke litt hvordan det er gjort der. Var mest ute etter generelle prinsipper for dette. Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
S/Y Emma Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 I min båt er det ei kring 10 cm djup grop under teakrista på badegolvet. I gropa er det plassert ei lita elektrisk pumpe med nivåsensor. Når eg dusjar startar pumpa opp og pumpar vatnet ut gjennom ei skroggjennomføring like over vasslinja. Denne løysninga fungerer relativt godt til mitt bruk. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 I båten min er d et 4 dusjer. Der er det også teakrist, også et sluk under. Det er brukt dusj-lensepumpe som er montert i nærheten av vasken og vannet blir bare pumpet ut i gjennomføringen til vasken. Dette fungerer fint, og jeg har ingen problemer med at dusjvannet kommer opp i vasken. Sitér dette innlegget Link to post
Aquadoren Svart 7.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Steinsvik og Kaftein ØL: Takk for gode svar...akkurat hva jeg var på jakt etter. Kaftein ØL: Er det et T-stykke like under vasken du har koblet dusjen inn på? Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
Servicemannen Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Du bør bruke Y-rør. Med T-rør blir litt sprut. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Gudrun Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 (redigert) Det finnes mer eller mindre ferdige løsninger i handelen for å få ut dusjvannet. Hadde dette i en Viknes... Sluk i dørken som du kom til under innerlineren....(måtte bare vite hvor du åonet for å komme til)... Slange mot en plass du kom til og der stod en slik sak som er lagt til tråd til... Behøvde ikke tenke på å starte og stoppe pumpen, alt gikk helt av seg selv. Ved plassering hadde de og tenkt på å komme til for å rense for hår etc... hadde fungert i over 10 år da jeg solgte båten... http://www.maritim.no/product.aspx?id=1498...upkey=002003020 Redigert 7.Oktober.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2009 Hos meg er det yrør på noen og T-bend på minst en av dusjene. Begge deler fungerer fint, men ville nok brukt Y-bend og fått det så nærme skroggjennomføringen som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
vikzz Svart 7.April.2022 Link til dette innlegget Svart 7.April.2022 Dersom skroggjennomføringen er under vannlinjen, kan man føre slangen rett inn ved gjennomføringen da? Eller må man opp i en bue først? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 8.April.2022 Link til dette innlegget Svart 8.April.2022 Du må opp med slangen fra pumpe. Godt over vannlinje (50 cm) Så en antihevert ventil for så å gå ned til en skroggjennomføring med kuleventil. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
vikzz Svart 18.Juni.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2022 Knude skrev On 8.4.2022 at 16.10: Du må opp med slangen fra pumpe. Godt over vannlinje (50 cm) Så en antihevert ventil for så å gå ned til en skroggjennomføring med kuleventil. Vis hele sitatet Tenkte å føre slange fra dusjdreneringsboks opp i en bue, med antihevert-ventil, ned og inn på eksisterende vask-drenering via Y-kobling under vasken. Hva tenker du om det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.